Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: papa 3, loop-konisaatio

Heippa hei!

Minullekin on tehty Loop-hoito n. 1 1/2 vuotta sitten. Papa oli luokkaa 3 ja koepaloista selvisi, että kohdunkalan muutokset olivat luokkaa dysplasia moderata. Loop-hoidon tehnyt lääkäri oli hieman kylmäkiskoinen, mutta hoitajat kohtelivat ihanasti. Pelkäsin todella paljon Loop-hoitoa ja osittain aiheesta. Itse hoito oli siedettävä, mutta epämiellyttävä. Toipuminen oli hieman vaikeampaa kuin kätilöopiston kirjeessä kerrottiin. Kärsin pahoinvoinnista, huimauksesta ja vuodosta. En voinut/uskaltanut harrastaa myöskään liikuntaa (tanssia, aerobiccia) muutamaan viikkoon, joka oli minulle aktiivisena liikkujana vaikeaa. Olisin tarvinnut ainakin yhden päivän sairauslomaa, jota ei tarjottu.

Tuntuu todella kummalliselta, että sinua ei ole informoitu loop-hoidosta etukäteen. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikä tahansa operaatio ja asianmukainen potilaan informointi kuuluu mielestäni asiaan.

Onneksi papa-tulokseni ovat olleen toistuvasti luokkaa 1 hoidon jälkeen. Välillä käy tietysti mielessä, että mikäli tuo mörkö uusii niin voiko mahdollinen lasten hankinta vaikeutua. Syöpää en osaa enää pelätä, koska viruksen mahdollista etenemistä kontrolloidaan huolellisesti papa-kokeiden avulla. Eli siis kehotan kaikkia kohtalotovereita olemaan huoletta. Itse mietin taannoin liikaa asiaa ja nyt kun aikaa on kulunut, en asiaa juurikaan ajattele.

Hyvää kesää ja aurinkoa!

Ps. Ystäväni, jolle tehtiin loop-hoito vuosia sitten on saamassa vauvan=)
Jensku | 12.6.2006 klo 23:35:13