Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: viikko sitten rintasyöpätulos

Hei!
Kyllä se alkuvaihe on melkoista myllerrystä. Minä ajattelin alussa ja vieläkin että minussa on paljon asioita ja syöpä on vain yksi siivu tuota kokonaisuutta. En halua nimittää itseäni rintasyöpäpotilaaksi vaan naiseksi jonka elämässä rintasyöpä on yksi asia. Minua tämä asenne helpottaa.
Selvisin pelkällä rinnan poistolla ja kainalontyhjennyksellä, siis tosi vähällä.Leikkauksesta on nyt neljä kuukautta, minulla on "tarramallinen" proteesi jonka aamulla laitan kauniiden rintaliivien alle. Illalla harjaan proteesin ja nostan sen hyllylle ja siinä se. Peiliin pystyn katselemaan ja näen että sama nainen siinä on kuin ennenkin, paitsi toista rintaa ei enää ole. Samalla ajattelen että eipähän ole enää syöpääkään.
Alkuvaiheen epätietoisuuden, hämmennyksen ja vieraudentunteiden jälkeen olen voinut oikein hyvin.
Nautin täysillä tästä päivästä ja olen itselleni hellä ja armollinen. Vaihdevuosioireet jotka syövän myötä sain ovat kyllä tympeät ,mutta ei niihen kuole. Unahdan usein tämän syöpäasian ja rinnattomuuden kokonaan. Alussa se oli aamulla herätessä aina päälimmäisenä mielessä, Kuumat aallot ovat nyt suurempi ongelma. Semmoisiin mittasuhteisiin se rintasyöpä on tällä helkellä minulla asettunut.
Minä ajattelen että syövän hoito on lääketieteen ja lääkäreiden asia, minun tehtäväni on hoitaa itseäni ja siihen alueeseen kuuluu paljon enemmän kuin tuihon syöpäpuoleen.
Mutta kuten kerroin pääsin vähällä, mutta meitä vähälläpäässeitäkin on.
Hienoa että pääset leikkaukseen näin pian! Salli itsellesi positiivinen asenne mutta myös se että välillä tunteet lyö polvilleen Mutta sinne polvilleen ei tarvitse jäädä!
terveisn Helga, onnellinen nainen
Helga | 15.11.2008 klo 12:51:36