Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: viikko sitten rintasyöpätulos
Huomenta Agatha,Minkä ikäiset lapset sinulla on? Minun olivat 4- ja 6-vuotiaat kun sain oman diagnoosi keväällä -07. Siinä oli alusta saakka niin selvät sävelet, että leikkauksen lisäksi tulee muitakin hoitoja, mutta siltikin ajattelin, että selvitän lapsille - ja sukulaisille - asioita vaihe kerrallaan, kun kuitenkin siinä omassakin päässä riittää selvimistä ja tahimista.
Sukulaisissa ja ystävissä on kuitenkin se hyvä puoli, että omilla reaktioillaan he auttavat minua päättämään, mitä minä tästä taudista ajattelen ja mikä on minun oma tapani suhtautua tähän asiaan. Pelästyksen ja pettymyksen, ei voi olla totta -tunteen jälkeen tulee uusia ajatuksia, ja palaset asettuvat kohdalleen, kun leikkauksista ja hoidoista tulee totta.
En ollut mitenkään salamyhkäinen oman sairauteni kanssa, mutta valikoin kyllä niitä ihmisiä, joille kerroin asioista enemmän. Lapsille kerroin aina kaiken, mutta vain sen verran kuin kulloinkin oli ajankohtaista ja sellaisella kielellä että lapsikin ymmärsi ilman että tarvitsee alkaa pohtia syntyjä syviä. Tästä taudista - rintasyöpä - kun on kuitenkin mahdollisuus parantua, ja sanovat ennusteet, pahantahtoiset ihmiset tai töksäyttelevät lääkärit mitä tahansa, niin elämä jatkuu sairauden kanssa, hoitojen aikana ja niiden jälkeenkin.
Tärkeintä on, että itse selvität asiat itsellesi sen ajan kanssa, minkä tarvitset. Voimia, ja tervetuloa tähän moninaiseen joukkoomme.
T. Karhutar
- Re: viikko sitten rintasyöpätulosSatakieli
- Re: viikko sitten rintasyöpätulosKristitty Lilja
- Re: viikko sitten rintasyöpätulosKristitty Lilja
- Re: viikko sitten rintasyöpätulosUntuvikko
- Re: viikko sitten rintasyöpätulosTigerlily
- Re: viikko sitten rintasyöpätulosVilijonkka6
- Re: viikko sitten rintasyöpätulosVilijonkka6
- Re: viikko sitten rintasyöpätuloselämänkulkija
- Re: viikko sitten rintasyöpätulosei se jalosta