Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Nyt meinaa henkinen kantti pettää...

Hei!
Pakko kirjoittaa taas,kun olo on todella ahdistava.Itkien melkein kaikki päivät kuluvat ja kaksi aamuyötä nyt olen valvonut . Kävin viime perjantaina kirurgin lopputarkastauksessa, enkä saanut tai osannut riittävän painokkaasti kysyä tilanteestani. Jotenkin meille jäi mieheni kanssa sellainen käsitys,ettei hän halunnut meille kertoa kaikkea. Kysyin häneltä,oliko tuo rintasyöpäni levinnyt kaikkiin imusolmukkeisiin ja hän vastasi,että kyllä sitä sieltä useammasta imusolmukkeesta löytyi.Ehkä hän halusi tarkemman kertomisen jättää onkologille. Enemmän hän oli kiinnostunut leikkausarvesta ja kertoi,että tervekudosmarginaali on hyvä ja riittävä,uusintaleikkauksen tarvetta ei ole. Minä taas jälkeen ihmeissäni,kun pohdin,että mitä sieltä vielä olisi voitu leikata ,kun vietiin koko rinta ja imusolmukkeet?
Tänään olen menossa luuston gammakuvaukseen ja perjantaina vartalon TT-kuvaukseen. Ensi viikolla on onkologin vastaanotto,jolloin saan tietää tuloksista.Pelko levinneisyydestä on hirveä ja pelkään,etten kestä sen tiedon vastaanottamista.Kuuntelen oireitani mielettömästi,hengästyn herkemmin ,oikeaan kylkeeen pistää. Taistelen tässä samalla tuon nesteenkertymisen kanssa haava-alueelle,jota on nyt punktoitu 3 kertaa.Tiedän,ettei pitäisi surra etukäteen. Pahimmalta tuntuu katsoa tyttöjäni ja luopumisen ajatus tulee vääjämättä päällimmäiseksi. En saa kiinni tästä hetkestä,vaan murehdin tulevaa.Tulipa taas vuodatusta,mutta tälläisin tuntein täällä mennään.
tinttinen | 31.10.2007 klo 09:04:16