Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: pää ja jo hattukin täynnä kysymyksiä

Minulle tulee jatkohoitona sädehoito ja mahdollisesti 5 vuoden hormonihoito (tulokset eivät olleet vielä viime viikolla valmiit). Sain tänään kutsun sädehoito-osatolle 9.3., jolloin suunnitellaan ja keskustellaan sädehoidostani. Jos mitään uutta ei ilmene, voin käydä tavalliseen tapaan töissä. Tosin hoidon viimeisellä viikolla ja se jälkeen saattaa olla ongelmia hoidetun alueen ihon kanssa. Sädehoito ei yleensä aiheuta hankalia sivuvaikutuksia kuulemma. Ongelmallisinta on saada järjestymään sopivia aikoja, koska useimmiten aamu- ja ilta-ajat ovat kysytyimpiä. Hormonihoito kai aiheuttaa erinäisiä vaihdevuosioireita, mutta lääkäri ei tässä vaiheessa ottanut kysymykseeni mitään kantaa.
Pääasia on kuitenkin, että henki säilyy. Yritän joka päivä tehdä jotain, mikä itsestä tuntuu hyvältä. Olen aina ollut terve ja nyt, vaikka katselen mammografiakuvista kasvainta, en vieläkään oikein usko olevani vakavasti sairas. Välillä kiukuttelen ja ärhentelen täällä kotona, mutta onneksi läheiset ymmärtävät ja rauhoitun nopeasti. Joskus tuntuu, että olen taantunut kolmevuotiaan tasolle. Esim. tänään postin tuodessa kirjeen sairaalasta, olin taas pari tuntia ihan maassa. Inhottaa kaikki syöpä- ja säde-sanatkin!
Työ on hyvää lääkettä, enkä ole ollut pois töistä kuin kolme viikkoa. Jokainen tietysti jaksaa voimiensa mukaan, enkä sano, että se, mikä sopii minulle, sopisi kaikille. Olen vain huomannut, että paremmin kestää, kun vaikka kiroilee hiljaa yksikseen metsäkävelyllä, vessassa tms. Ei perheen kaikkea tarvitse sietää.
Iloa ja valoa!
liisukka | 19.2.2007 klo 17:36:56