Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: pää ja jo hattukin täynnä kysymyksiä

Hei!

On ymmärrettävää, että sinua pelottaa, mutta olet kyllä varmasti hyvissä käsissä siellä sairaalassa. Minut leikattiin jo syksyllä ja hoidot on menossa. Usein pelottaa, mutta sairaalahenkilöstöön kyllä tunnen voivani luottaa.

Minulta on muutaman kerran kysytty, aionko käydä yksityisellä kysymässä hoidoista tai varmentamassa diagnoosia, mutta en ole oikein kyllä oivaltanut, mitä sillä saavuttaisin. Sairaalassa on monta lääkäriä ja eri alan asiantuntijaa miettimässä ja ratkaisemassa sairauteen liittyviä asioita. Ymmärtääkseni he toimivat aika lailla tiiminä; näin oli ainakin aiemman sairaalaassa oloni yhteydessä. Minusta tuntuu, että mistä löytäisin niin hyvän rintasyöpälääkärin yksityiseltä lääkäriasemalta, että hän olisi yksinään viisaampi kuin sairaalan lääkärit yhdessä.

Sen olen oppinut, että aina kannattaa kysyä ja kertoa ajatuksistaan. Huomasin monesti, että kerrottuani pelkääväni tutkimustuloksia tms, lääkärit ja sairaanhoitajat selostivat asioita minulle tarkemmin ja selkokielisesti. Sairaalasta löytyy myös sosiaalityöntekijöitä, psykologista apua jne, jotka voivat aikanaan olla arvokkaita.

Luulen kyllä, että olet Jorvissa "turvallisissa käsissä".
Voimia ja luottavaista mieltä:)
asparagus | 16.2.2007 klo 16:10:37