Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: pää ja jo hattukin täynnä kysymyksiä
hei!sytostaatit annetaan ymmärtääkseni poikkeuksetta jos on kainaloiden imusolmukkeissa syöpäsoluja mutta lääkäri voi myös katsoa muita kriteerejä kuten tuumorin koko ja gradus, uusiutumisriski, potilaan ikä, suvun historia jne. Itselläni kasvain (gradus 2)oli 5 mm mutta DCIS:ää ympärillä n 1.2 cm alueella mutta imusolmukkeet puhtaat ja silti lääkäri suositteli sytoja vaikka alunperin oli ollut puhetta vaan sädehoidosta kun minulle tehtiin rinnanpoistokin. Perusteluna oli hänen oma "mutu" sekä minun ikä (alle 40 v). Ei kai siinä auttanut pullikoida vastaan vaan luottaa hänen kokemukseensa(konsultoiva ylilääkäri OYS), ja hän sanoi minulle että ne ovat lääkkeitä ja hän mieluummin hoitaa enemmän kuin vähemmän. Itse olin helpottunut että hän otti vastuun minusta ja halusi minulle parasta. Ja nyt 5 CEFIä takana ja olen tosi tyytyväinen että olen saanut ne, on ainakin annettu kunnolla kyytiä mahdollisille pahoille soluille. Eli kaikkien hoitosuunnitelma on yksillöllinen riippuen taudista ja potilaasta. (toki on hoitosuositukset). Voimia taudin nujertamiseen!!
- Re: pää ja jo hattukin täynnä kysymyksiäSyysunelma
- Re: pää ja jo hattukin täynnä kysymyksiäkevätmieli
- Re: pää ja jo hattukin täynnä kysymyksiäpiastar