Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: munasarjasyöpä
On meitä munasarjasyöpää sairastavia täällä useitakin, minä olen jo "konkari" kesällä tulee 10 vuotta täyteen ekasta leikkauksesta. Tällä hetkellä saan Taxolia sellaisena viikkohoitona, tiputus kerran viikossa ja joka 4. viikko vapaa. Siinä on annostus pienempi kuin harvemmin annettavissa hoidoissa, joten sivuvaikutuksetkin jäävät pienemmiksi. Jonkun verran on varpaiden puutumista, mutta se ei kovasti elämää häiritse eli pystyn viettämään lähes normaalia elämää hoidoista huolimatta.Muistan kyllä nuo jalkasäryt ja myös ns levottomat jalat, eipä niihin lopulta tainnut auttaa kuin aika. Samaten syömisen suhteen oli olo että piti saada jotain hyvin maustettua (ja epäterveellistäkin) kaipa se johtui siitä että makuaisti menee hoidossa myös joksikin aikaa, tosiaan kahvi ei maistunut viikkoon.
Tällaisessa tilanteessa saa kyllä hemmotella itseään ja tosiaan vaikka olla lomalla, mitään ylimääräistä stressiä ei kannata itselleen ottaa. Jos ei jaksa, niin sitten levätään, sitä paitsi sitä vartenhan sairaslomalla ollaan. Itse olin alussa niin "hölmö" että kävin hoitojen välissäkin töissä aina pari viikkoa, nyt en enää niin tekisi, vaan olisin kyllä heti alusta asti sairaslomalla koko hoitojen ajan. On nämä hoidot sen verran rankkoja juttuja, että ne ylimääräiset vapaapäivät ilman heikotusta ja huonoa oloa ovat kyllä todellakin aivan sallittuja.
Tsemppiä kaikille kohtalotovereille!
- munasarjasyöpämeikku
- Re: munasarjasyöpäMehitähti
- Re: munasarjasyöpäMehitähti
- Re: munasarjasyöpätoiveikas
- Re: munasarjasyöpämeikku
- Re: munasarjasyöpäeerika
- Re: munasarjasyöpäpike44
- Re: munasarjasyöpätoiveikas
- Re: munasarjasyöpäeerika