Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Moikkelis kaikille Kanssa Siskoille !
Hei Riitta,Kiitos, tässähän se menee, muutama tunti aina kerralla. Minut leikattiin 14.2,ja se oli iso leikkaus. Siitä olen nyt toipumassa, vaan ei näytä toipuminen menevän niin hyvin. Jälkitarkastuksessa todettiin askiitesnestettä vatsaontelossa ja tuumorimarkkeri todella korkealla ja jostain syystä vaan nousee. Eli tästä päätellen, syöpäsolut jotka siellä kehossani vielä on, ovat nyt lähteneet jakautumaan... :( Ei hitsi,siis kyllä pelottaa. Minulla agressiivinen syöpä. Eilen sain sytoja koko päivän ja sitten tiputettiin 2 pussia verta osastolla kun veriarvot ovat niin alhaiset. Kaikki veriarvoni on ihan päin metsää nyt...
Tänään piikitin itseäni sillä Neulasta piikillä. Edellisen syton jälkeen iski korkea kuume kun veriarvot oli todella matalat ja olin sairaalassa melkein viikon. Masennusta pukkaa, ei auta masennuslääkkeet eikä rauhoittavat. Ajatukset elämästä ja kuolemasta pyörii päässä 24/7. Näenkö tyttäreni ylioppilasjuhlat ja kuinka kauan sitä on elinaikaa...ym. ym. Ennustehan on huono kun niin myöhään löydettiin tämä syöpä. En voi antaa itsellen anteeksi, enkä ymmärrä, miksi en mennyt aikaisemmin gynekologille vaikka epämääräistä vuotoa oli. Nyt sitä ollaan tässä. Voi kun aikaa voisi peruuttaa vähän taaksepäin...Lääkäri sanoi että "Elä" äläkä murehdi. Oikeassahan hän tavallaan on, mutta hyvä hänen on sanoa, terveenä... Sanoin että kyllähän sitä yrittää, mutta ei se käytännössä noin helppoa ole. Luulen että jos tämä syöpä olisi havaittu alkuvaiheessa, niin ehkä suhtautuminen tähän elämiseen olisi toisenlainen, en tiedä, mutta olisi sitä toivoa ainakin ehkä ollut enemmän. Toivoa täytyy olla, mutta välillä niin vaikeata, että ei tiedä mistä sitä repisi...!?
Tästä minun vastauksestani tulikin nyt näin pitkä, mutta näin minulla tällä hetkellä. Mitä sinulle kuulu nyt Riitta? Vieläkö saat sitä biologista lääkettä? Onko tauti pysynyt poissa? Kuinka olet jaksellut?
Toivon sinulle aurinkoisia päiviä, voimia ja jaksamista.
- Moikkelis kaikille Kanssa Siskoille !Meeri 1959
- Re: Moikkelis kaikille Kanssa Siskoille !roxanne