Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: AURINKOISTA KESKIVIIKKOAAMUA!
Keskiviikkoiltaa kaikille!Huutelen täältä rannalta taas kaikille voimia omaan tilanteeseensa ja hoitoihin. Kevätmielen pohdinnat kovin tutun kuuloisia. Itse elän nyt sitä vaihetta, kun sytot+säteet on ohi ja kuulostellaan joka kolotusta! Toki mulla on tuo Herceptin vielä menossa, joten siksi ehkä ei niin kovaa paniikkia ole? Tai siis voisin kuvitella, että olo olisi pahempi, ellei sitä olisi ohjelmistossa vielä.
Uusiutumista ajatellessa mua ehkä itseäni eniten pelottaa ajatella niitä hetkiä, kun tiedetään, ettei aikaa enää paljoa ole. Miten sen kestää henkisesti, kun toivoa ei enää ole? Hoidot vaikkapa lopetettu tehottomina tai muuta vastaavaa. Miten kestäisin tyttäreni katseen? Miten kestää läheisten silmistä paistavan lohduttomuuden ja ahdistuksen? Toisaalta sitä havahtuu siihen, että miksi noita asioita vielä ennenaikaisesti murehdin, enpä voi asian eteen/ehkäisemiseksi tehdä yhtään mitään... muuta kuin kuulostella ja tunnustella itseäni, että mahdollinen uusiutuma edes havaittaisiin mahdollisimman nopeasti. Huoh. Kyllähän näistä asioista ahdistuu, kun niitä vähänkin enemmän miettii ja pohtii. Ja varmasti muuten teillä sytoja saavilla vielä mieli on erityisen herkässä ja kaikki kehon tasapaino sekaisin! Itselläni ainakin oli yhden ceffin aikaan yksi elämäni tähän mennessä pahin ahdistus, joka kesti useamman päivän. Se oli sellaista syvää lohduttomuutta ja rinnan ja kurkun kuristusta, tuntui aivan mahdottomalta silloin ajatus, että olo voisi jotenkin helpottua. Mutta kyllä se vaan helpotti, pikkuhiljaa.
Mimi kyseli naamahaituvista :D. Kyllä ne mulla aina vaan on. Tosin poistin niitä osittain Veet-kylmävahaliuskoilla, ne ei vaan lähteneet sillä konstilla kaikki. Käytin myös ihan sellaista terää, jolla sheivasin enimpiä pois. Mutta nyt en ole oikein jaksanut koko karvoihin kiinnittää suurta huomiota. Ehkä niihin on jo tottunutkin, eikä niin haittaa enää.
Joku kyseli jossain galluppia uudesta tukasta. Mulla on nyt sellainen noin 3 cm pitkä, aluksi tuli aika samanvärisenä kuin entinen tukka, mutta nyt kun katsoin juurikasvua (olen siis käynyt kampaajalla värjäyttämässä jo parikin kertaa) niin huomasin, että se on kyllä tummempaa kuin ihan ensin kasvanut sänki. Tukka on laadultaan paljon pehmeämpi kuin entinen ja pyrkii vähän laineille... kunhan vähän kasvaa, niin saas nähdä millaisen kiharapilven saan ;).
Sain just Kelasta päätöksen, että minut on hyväksytty rintasyöpää sairastavien avokuntoutuskurssille Kuntoutussäätiölle. Se alkaa syyskuussa. Onkohan muita tulijoita??
miu
- Re: AURINKOISTA KESKIVIIKKOAAMUA!Mehitähti
- Re: AURINKOISTA KESKIVIIKKOAAMUA!kesän lapsi
- Re: AURINKOISTA KESKIVIIKKOAAMUA!MeriTuuli
- Re: AURINKOISTA KESKIVIIKKOAAMUA!Mehitähti
- Aurinkoisesta nyt niin tiedä tänään...kevätmieli
- Re: AURINKOISTA KESKIVIIKKOAAMUA!-miu-