Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

AURINKOISTA KESKIVIIKKOAAMUA!

Hieman oli pilvistä kun noustiin mutta nyt pilkistää aurinko Pohjois-Helsinkiläisten pilvien takaa.

Kevätmieli, kiitos "sairaslomaselvityksestä", kun luin sitä niin kyllä yksintein ymmärsin mitä kaikkea voikaan tähän sairasteluun sisältyä. Itse olin tehnyt hoitosuunnitelman ja aikataulun hoidoille jo ennen leikkausta, se heitti heti häränpyllyä kun kuulin, että sytostaatit annetaan ennen sädehoitoa (olin varma että se on aina toisinpäin). Toisaalta, kukaan ei ole sanonut minulle tuleeko sytostaatit vai ei - itse vain pidän sitä selvänä :)) Eli voi olla, että tekemiini suunnitelmiin tulee vielä useita muutoksia. Pahus.

Jos nyt sitten joutuisi olemaan pidempään saikussa yhtäjaksoisesti, niin sitten tippuu tietyn ajan jälkeen päivärahalle, mutta tietääkö joku suoralta kädeltä että kuinka pitkään voi olla tuolla sairaspäivärahalla?

Tämän päivän käpristelen vielä kipeän kainalon kanssa, huomenna saan toivottavasti jotain selvyyttä lääkäriltä punktiovastaanotolla. Joko punktion tai uskon siihen, että kaikki on ok ja menee ajan kanssa ohi.

Käden liikkuvuus on paranemaan päin kyllä, vaikka kainalo onkin tosi kipeä. Ja kuten ehkä mainitsin, sain ajan Naistenklinikan rr-osaston fysioterapeutille ensi maanantaiksi - häntä joku täällä kehui.

Vaikea on hyväksyä sitä, että vaikka on kaiket päivät kotona, muu perhe tekee hyvin kotihommia ja lapset on jo 15 ja 18 (eivät siis työllistä juurikaan) eli aikaa on vaikka kuinka paljon, niin en silti saa aikaiseksi juuri mitään. En ole masentunut, ainoastaan saamaton. On tosi hankalaa hyväksyä sitä, että voisi vain olla. Niinpä en edes lue kirjoja, jota oikeasti haluaisin tehdä, koska minusta pitäisi tehdä jotain hyödyllisempää. Koska tekemistä - kevyttä sellaista - löytyisi täällä kotona vaikka kuinka! Olin suunnitellut että saisin tietyt opintoihin liittyvät jutut tehdyksi tämän sairasloman aikana, mutta en pääse niihinkään kiinni.

Ja tuleehan monet asiat hoidetuksi, en minä nyt totaalisen saamaton ole!

Onko muilla tällaisia kokemuksia?

tv. thunder

ps menen kyllä ihan kohta tekemään jotain hyödyllistä sen sijaan että roikun tässä linjalla :)
thunder | 23.5.2007 klo 09:23:07