Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tuleeko syöpä uniinne?

Ennen syövän toteamista olin aina väsynyt. Saatoin nukkua melkein kellon ympäri ja vaikka istuin sohvalla televisiota katsellen, nukahdin siihenkin. Sytohoitojen aikana olin pari päivää väsyneempi, mutta 5-vuotias poikani piti huolen ettei turhia päivänokosia otettu. Mutta auta armias, kun sädehoito alkoi, olin niin väsynyt että töin tuskin sain kotityöt tehtyä. Muuten makasin raparaatona sohvalla nähden mitä kummallisempia unia, joiden kesken säpsähtelin puoliksi hereille. Kun säteet loppuivat, alkoi uneton kausi. Nukuin yössä pari tuntia ja heräsin. Koska ei ollut muuta tekemistä, makasin sohvalla katsellen yö-chattia tajuamatta mitään. Minulla sattuu olemaan naapurissa rouva, jonka unirytmi on ihan sekaisin: menee yöpuulle kolmen aikaan päivällä ja herää yöllä kahdelta. Hänen kanssaan osittain vietin nämä unettomat yöt, jotka kestivät n. 2 kk ja mitkään nukahtamislääkkeet eivät kauaa tehonneet. Samalla olen menettänyt täysin keskittymiskykyni. Ennen minulla oli lukemisen alla neljäkin kirjaa kerralla yöpöydällä. Nyt en ole vuoteen lukenut mitään. Jos jonkin kirjan aloitan, jaksan tarpoa sitä kymmenisen sivua. Sitten loppuu.
Nyt metarit löydettiin, alkoi taas se ääretön nukkuminen. Olen aina väsynyt. Pakko tässä kuitenkin on pysyä hereillä, kun yksinhuoltajan arkeen kuuluu yhtä sun toista hommaa. Tosin yritän kaikissa hommissa mennä siitä, mistä aita on matalin (esim. ruoanlaitto). Kun päivällä nukun, säpsähdän tunteeseen "olenko olemassa". Tunne on kaamea. Pakko ravistaa itsensä ylös. Onneksi pojat ovat päivisin koulussa/tarhassa niin saan nukuttua puolihullua untani.
mks | 2.9.2007 klo 11:47:09