Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tuleeko syöpä uniinne?

Jatkoa edelliseen:

Kun tilanne laukesi, olin puoli vuotta hyvin väsynyt, kykenemättä kuitenkaan lepäämään täysin kunnolla. Joka yö pyörin sängyssä yhteen tai kahteen, ennen kuin uni tuli, ja osansa vei tietysti myös kuopus, joka heräili ainakin kerran yössä.

Jossakin vaiheessa myös rinta alkoi antaa merkkejä itsestään, ja kärsin merkillisestä vilusta aina nukkumaan mennessä. Kuumetta minulla ei ollut, joten ajattelin sen olevan hormonaalista, ja kävin ensin sisätautilääkärillä tutkituttamassa kilpirauhashormonini. Niissä ei kuitenkaan ollut mitään vikaa. Lopulta syylliseksi löytyi tämä syöpä, yli puoli vuotta myöhemmin.

Leikkauksen jälkeen olen nukkunut etupäässä hyvin, paitsi sytostaattien alla en tahdo heti nukahtaa. Leikattua aluetta särkee ja terveelläkin puolella on satunnaista pistävää kipua, hyvin lähellä kainaloa, ja melko syvällä rinnassa. En voi olla ajattelematta, että syöpäsoluja on sielläkin, mutta ultraäänessä tai mammografiassa ei ole näkynyt mitään, enkä käsin tunnustelemallakaan ole löytänyt mitään hernettä. Välillä myös viluttaa, mutta ihmekös tuo, kun patterit eivät ole päällä. En siis ole missään paniikissa, vaan otan erilaiset oireet ensi viikolla onkologin kanssa puheeksi.

Uneni ovat rauhallisia, paitsi olen nyt parina yönä uneksinut seisovani pellon äärellä. Maa on rehevää ja multavaa eli ihmeekseni selvästi hedelmällistä. Mistäkö se kertoo, niin siitä että olun ovuloinut aika hiljattain, ja tiedän saavani taas kuukautiset noin parin viikon kuluttua. En tiedä, mitä siitä ajattelisin, koska olen kuvitellut ettei menkkoja tulisi sytojen aikana, mutta mitäpä vielä, nyt ne ovat tulleet säännöllisemmin kuin pitkiin aikoihin. Eivätkö myrkyt tehoa, huomaan ihmetteleväni.

T. Karhutar
Karhutar | 2.9.2007 klo 12:25:36