Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tervehdys kanssasiskot!

Minäkin otan kantaa teidän ehkäisykeskusteluun. Minun syöpäni oli lähes 100% hormonipositiivinen ja kävin syöpätauteihin perehtyneellä gynegologilla. Minulla on ollut hormonikierukka lähes 10 v. runsaiden vuotojen vuoksi. Gynegologini puhui minut ympäri - halusin nimittäin sterilisaation. En muista läheskään kaikkia perusteluja, mutta yksi oli, että hormonikierukka suojaa kohtua Tamofenin aiheuttamilta sivuvaikutuksilta. Eli lopputulos oli, että ensi joulun aikoihin vastaanotolla vaihdetaan viideksi vuodeksi uusi hormonikierukka.
Mutta on vaan niin vaikeaa luottaa ammattilaiseen, kun itsellä takaraivossa takoo ajatus, että rintani ovat olleet todella kipeät ja arat ehkpä juuri hormonikierukasta johtuen - tai ainakin sen laiton jälkeen. Minua epäilyttää voisiko kierukka kuitenkin olla osallisena syöpääni. Mietityttää seikka, että hormonikierukka on suomalainen keksintö -halutaanko kertoa/tiedetäänkö todella sen huonoista vaikutuksista. Markkinathan romahtavat, jos sellaista julkaistaisiin.

Olen hakeutunut myös rintasyövän perinnöllisyystutkimuksiin saas nähdä mitä niistä poikii.

Eli kyllä nämä asiat lopulta jää meidän jokaisen oman päätöksen varaan. Täytyy miettiä.. nauttia pääsiäisestä.. ja kesästä ja ratkaista pulma syksyllä.

Terkuin piupalipaupali
piupalipaupali | 8.4.2007 klo 15:23:29