Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hormonikierukasta..

Kiitos miu. Toki tiesin, etä tuo her2-juttu on erillinen tekijä hormoonireseptoreihin nähden, mutta sen yhteyttä muihin mahdollisiin hoitoihin kuin herceptiniin en tiedä.

Saman TYKSin kalvoesityksen olen löytänyt - tietysti - surffaillessani. Tosin minulle lääkärit ovat puhuneet kohtalaisesta solujen jakautumisnopeudesta ki-67 tekijän yhteydessä, minulla se on n. 20%. Ihmettelin sitä suuresti, kun luulin alkuun että se on 28%, ja olin löytänyt tuon saman luokituksen että yli 20% olisi jo suuri? No, niin tai näin, kohtalaisesta kirurgi ja onkologi puhuivat.

Minullahan oli suuri (28 mm) kasvain, gradus III ja lisäksi tuo ki-67 sen verran korkea, että syöpäni luokitellaan biologisesti aggressiiviseksi, vaikka molempia hormonireseptoreja löytyikin, määrästä en tiedä, enkä enää ole varma haluanko tietääkään sen tarkemmin. Jos se vaikka onkin negatiivista ennusteeseen nähden..

Niitä aggressiivisuuden merkkejä oli toki muitakin, eikä minun patistani onneksi ihan kaikkia löytynyt, mutta ei tässä silti kovinkaan luottavaisin mielin olla.. Mutta minkäs teet, joten täytyy vain olla ja ottaa hoidot vastaan, ja katsoa sitten mihin ne riittivät. Eniten pelkään sitä, että jo nyt hoitojen aikana syöpä näyttäisi merkkejä kasvustaan...

Minä en ymmärrä miksi minulle ei sanottu jo paksuneulanäytteen perusteella, että syöpäni on aggressiivinen. Se kai kuitenkin oli ennustettavissa. Ehkä olisin tehnyt toisenlaisen päätöksen leikkaustavan suhteen, nythän minulle tehtiin "säästävä" leikkaus, tosin pala oli 9x11x5 cm, pienen rinnan kokoinen.. Onneksi jossain luki, että säästävä leikkaus on yhtä turvallinen sädehoidon kanssa, kuin ablaatio. Sädehoitoa en olisi saanut, jos olisin pyytänyt leikkaamaan koko rinnan pois.
kevätmieli | 9.4.2007 klo 20:49:21