Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tervehdys kanssasiskot!

Huomenta siskot!

Täällä pohjanmaalla on tuulista ja pyryävää. Mieheni katselee makkarissa formuloita ja lapset leikkivät pääsiäismunayllätyksillä. Ja minä pääsin tänne=)

Muistan miu, miten vaikealta tuntui silloin viimekerralla paluu työelämään. Ensin sitä odotti kuin kuuta nousevaa, sitä paluuta terveiden elämään, missä syöpäpeikot ja sytohoidot eivät varjostaneet elämää. Kun työt sitten alkoivat, huomasi, että olo olikin väsynyt ja ihmeellinen henkinen väsymys alkoi hiipiä mieleen. Tuli pelot siitä, jos syöpä alkaa uudestaan ja en huomaa sitä. Työkaverit olivat eläneet elämäänsä eteenpäin silläaikaa, kun minun el'ämä oli pyörinyt veriarvojen, lääkärikäyntien ja hoitojen ympärillä. Tuntui, kuin turvallinen tukiverkosto oli viety ympäriltä ja ajelihdin epätietoisuuden maailmassa. Kaikki olettivat, että nyt olen huojentunut ja helpottunut, kun tautini oli hoidettu, mutta niin ei ollutkaan..
Tätä vaihetta kesti jonkin aikaa, en nyt muista tarkasti kuinka kauan, mutta pikkuhiljaa normaali elämä alkoi vallata tilaa syöpäajatuksilta.
Muistathan, että sinulla on edelleen oikeus olla surullinen ja itkeä pirauttaa, kun siltä tuntuu. Ei tarvitse olla vahva ja positiivinen koko aikaa, olethan käynyt läpi ehkä tähän astisen elämäsi rankimman kokemuksen!

Mulla olo tällä hetkellä jonkunlainen. Olen kyllä nukkunut paremman yön kuin pitkään aikaan. Kylki meinaa olla kipeä, kaippa siellä on jotain haurastumaa, joka vihottelee. Varmasti sekin, etten eilen päässyt yhtään ulkoilemaan myräkän takia heikentää oloa. Tänään vedän toppavaatteet päälle ja kymmenen pipoa päällekkäin ja menen ulos vaikka satais vanhoja akkoja=)

Pääsiäishaleja Julialta
julia | 6.4.2007 klo 10:03:34