Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Kestivätkö suonenne CEF:n?

Hei kaikki,

sytoputkessa olevat ja sieltä jo ulosputkahtaneet: miten teillä ovat suonet kestäneet ja riittäneet hoitojen loppuun? Täällähän on pohdittu sitä, saako leikatulle puolelle tiputtaa, ja minulle on jäänyt se käsitys, että ei saisi jos kaikki imusolmukkeet on siltä puolelta poistettu. Näin ollen minullekin on pistelty kanyylejä vain vasemmalle puolelle, ja nyt viimeksi kun aloitettiin cef, alkoi hoitaja ensimmäisen kerran huolestua, pistikö hän löytämänsä suonen rikki.

Ilmeisestikään ei, koska mustelmaa ei silloin tiputuksen aikana tullut, ja myöhemminkin kanyylin jäljet olivat samanlaisia kuin ennen. Nyt kuitenkin, kun viikko on kulunut, on pari senttiä reiän alapuolelle ilmestynyt pieni viiru, ja voimat ovat pikkurillistä jännästi vähissä. Kipuakin on, mutta sen tarkkaa sijaintia on vaikeaa kuvailla. Ikään kuin jokin lanka taikka jousi kiristäisi käsivarren sisällä.

Onko tämä siis merkki siitä, että tiputussuoni on ns. saanut kyllikseen ja että olisi aika vaihtaa suonta? Minulla on tällaiset ikävät, ohuet ja lirut suonet, jotka normaalistikin karkaavat kaikkien pahantahtoisten piikkien alta. Kaksi kertaa cef:iä pitäisi vielä kestää.

Ja toinen kysymys: onko ebirubisiini sellainen myrkky että suonta on joka tapauksessa eri tiputuskerroilla vaihdettava, vai miten yleensä on toimittu että vauriot olisivat mahdollisimman vähäiset? Tämä ei ole mikään iso huoli, mutta kuitenkin askarruttaa hoitojen tässä vaiheessa.

Muutenhan minulla on mennyt CEF:n kanssa hyvin. Päivisin tietysti väsyttää ja viluttaa, mutta ihanaa on että pahoinvointia ei juurikaan ole tullut!

Voimia kaikille kanssapurjehtijoille ja rantasaunojen kunnostajille:)

T. Karhutar
Karhutar | 3.10.2007 klo 19:06:29