Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Suonijumppa ja yleiskunnon lasku
Hei Hannakaija,Olenkin ajatellut, mitä Sinulle kuuluu, sen verran usein olen Sinun viestejäsi seurannut:))) Sinulta juuri minun pitikin kysyä, mitä se suonien "venyttely" tarkoitti, koska en ole keksinyt miten se käytännössä oikein tapahtuu: ihanko vain kättä nyrkkiin puristemalla ja avaamalla, vai miten?
Olen myös huomannut tuon palautumisen vaikeuden kerta kerralta. Veriarvojen kannalta kaikki on suhteellisen ok, mutta iltapäivisin iskee aina syvä väsymyksen puuska. Niinpä menen peittojen alle ja lepään, jos siltä tuntuu - samalla kun poden huonoa omaa tuntoa siitä, etten ole nauttimassa raikkaasta ulkoilmasta. Sitäkin kun periaatteessa pitäisi joka päivä tehdä, mutta vähän tuo liikunnallinen aktiivisuuteni pakkaa kasaantumaan viikonloppuihin ja niihin päiviin, joina on ohjattua toimintaa.
Ohjatuissa jumpissa olen jaksanut ihan hyvin, mutta metsässä kun liikun niin todella saan miettiä jokaisen askeleeni tarkkaan, koska maasto meilläpäin on kallioista ja syvän sammaleen tai jäkälän peittämää. Siinä siis hengästyy helposti, kun pitää tasapainoaan yllä. Tasaista, verkkaista tassuttelua kyllä jaksan tasamaalla vaikka miten pitkään, mutta hikoileminen on ihan eri luokkaa kuin ennen näitä hoitoja. Samaten rinnassa tuntuu jotakin muljaamista, vähän kuin sivulyöntejä. Silloin pysähdyn, ja jatkan taas matkaa pienen ajan kuluttua.
Tuo idea energiapatukoista oli tosi hyvä. Itse olen ajanut samaa asiaa pekaanipähkinöillä ja erilaisilla siemenillä, joita ripottelen salaatteihin, maustamattomaan jogurttiin etc. Niin ikään herkuttelen tummalla, 70 %:lla suklaalla.
Näyttää siltä, että vatsavaivat ovat jokaisella yksilölliset. Minulle nimittäin Taxotere oli pahempi myrkky kuin tämä CEF. Joka aamu olen kuitenkin ottanut Somacini säännöllisesti ja rasvaillut peräpäätä Bepanthen-salvalla useamminkin, silloin kun se on mennyt ripulin takia rikki. Etupäätä (emättimen limakalvoja) olen hoidellut Ceridal Lipolotionilla, joka imeytyy nopeasti eikä tahraa pahasti paikkoja. Pikkuhousunsuojia kuitenkin kuluu nyt tavallista enemmän:(
Kokonaisuutena, mutta erityisesti vatsaa ajatellen, CEF näyttää sopivan minulle paremmin; Taxoteren annoskokoahan jouduttiin minulla pienentämään sivuoireiden takia. Erityisesti ensimmällä antokerralla polte oli kaksi viikkoa lähes jatkuvaa, joten voin hyvin kuvitella tuntemuksesi CEF hoidon aikana. Oletko imeskellyt Bepanthen -tabletteja tai kokeillut Gaviscon -liuosta? Valitettavasti Nexium tai Somackaan eivät estä kaikkea närästystä.
T. Karhutar
- Kestivätkö suonenne CEF:n?Karhutar
- Re: Kestivätkö suonenne CEF:n?hannakaija
- Suonijumppa ja yleiskunnon laskuKarhutar
- Re: Suonijumppa ja yleiskunnon laskuhannakaija
- Re: Kestivätkö suonenne CEF:n?peevikki
- Re: Kestivätkö suonenne CEF:n?Karhutar
- Re: Kestivätkö suonenne CEF:n?Karhutar
- Herceptin ja CEFKarhutar
- Re: Herceptin ja CEFpeevikki