Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kestivätkö suonenne CEF:n?

Hei Karhutar!

Sain itse 9x (viikon välein) Herseptin, 3x Taksotere ja 3x cef:iä (molemmat kolmen viikon välein), joista Herseptinin yksinään valitsin tiputettavaksi aina leikatulle puolelle (minulla poistettiin vain vartijaimusolmuke) ja muut terveelle puolelle. Toisen cef:fin jälkeen alkoi suonet todella karata, vaikka siihen asti toimivat ihan hyvin. Käsi tuli jopa kosketusaraksi, tiputussuoni tummui ja kovettui. Täällä hauskasti joku käytti sanaa "mehupilli suoni". Kolmannen cef:fin jälkeen vielä viikkoja suoni vain paheni ollen lopulta "mehupilli" näkyvästi noin 20 cm:n pituudelta. Kädellä painellen aivan kova ja merkillinen kanki, joka ei antanut periksi yhtään. Kipua oli lisäksi syvemmällä, joten suurempi laskimokin "otti itteensä" Sain joulukuun lopulla viimeisen cef:in ja oireilua kesti pari kuukautta sen jälkeen. Nyt ovat samat suonet ihan kauniita ja "viattomia" :)

Näin siis arvelusi suonen "kyllästymisestä" on mielestäni aivan oikea. Minulla vaihdettiin suonta, mutta se vaikutti myös käsivarren isompaan suoneen, joten on se vaan inhottava aine. Hoitaja tiesi, että käden lämpimänä pitäminen auttaa aineen nopeampaan "juoksemiseen" suonistosta pois ja sen vuoksi käteni oli aina lämpöpakkauksen kanssa paketissa. Tuntui muuten tosi ihanalle, mutta sekään ei siis tuota kovettumista täysin estänyt. Voihan olla, että ilman sitä lämmitystä tilanne olisi ollut huonompi.

Hieno asia, että olet päässyt tuon pahoinvoinnin suhteen vähällä, itselläni oli tosi vaikea pahoinvointi cef:fin kanssa. Minkäänlaiset pilviä hipovan kalliit pahoinvointilääkkeet eivät auttaneet, vaan kääntelin monta päivää suolistoa nurin. Vasta viimeinen tiputus meni kohtuullisesti, kun suosiolla lisättiin kortisoni mukaan.

Voimia jäljellä oleviin koitoksiin toivoo rantasaunaa kunnostava
anemone
anemone | 3.10.2007 klo 19:53:58