Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Mun alkutaival...
Tässä minun diagnoosi: Carcinoma neuroendocrinum, suurisoluinen, cervices uteri stage Ib1 gradus 3 (T1 B1 N0 M0) c53.19En ole hetkeäkään diagnoosin jälkeen epäillyt että en paranisi ja minun ennuste on hyvä, mulle tää on vaan vaihe elämässä satuin vaan saamaan yhden taudin muiden joukosta ja nyt tämä hoidetaan ja sillä siisti, voi toki olla, että tunteet ja järkytys tulee vasta hoitojen jälkeen, koska tällä hetkellä ei ole aikaa lannistua perhe vie sen verran aikaa päivästä.
On niitä huonoja hetkiä ollut toki varsinkin ennen leikkausta.
Välillä suututtaa miehen suhtautuminen tähän asiaan, mutta kai hän suojelee itseään ja kuvittelee siinä samalla suojelevansa minua. Häen ei aina ymmärrä tiedon janoani ja kun yritän hänelle kertoa mitä luen niin on vaan sitä mieltä että manaan asioita etukäteen vaikka kyse on vain siitä, että haluan ymmärtää tämän taudin eri asioita kuten hoitojen mahdollisia oireita toki hän on oikeassa että enhän voi vielä tietää niitä minun vaivoja ennen kuin koen ne itse.
Syys miksi kirjoitan tänne palstalla vasta nyt on ihan hullun kurinen, en ole kokenut olevani oikeutettu puhumaan syövästä koska en ole siitä fyysisesti kärsinyt en kerennyt "tuntemaan" kasvainta ennen kun se jo leikattiin pois ja sitten alkaakin jo hoidot jotka kestää vain viisi viikkoa, kun jotkut kärsivät tästä sairaudesta vuosikausi, toki se minullakin voi uusiutua.
Silloin kun ensimmäisen kerran kävelin syöpäklinikan ovista sisään rupesin ymmärtämääm, että minulla on oikeasti syöpä ja olen vakavasti sairas vaikka fyysisesti en olekkaan vielä, leikkausta lukuun ottamatta ollut kipeä henkisesti tämä on tällä hetkellä ollut raskaampaa varsinki tieto siitä, että en voi enää koskaan saada lapsia vaikka päälläni pomppisin se asia minulta on viety,onneksi minulle kumminkin on lapsia jo siunaantunut, meidän oli tarkoitus yrittää vielä lasta ja sen vuoksi tuohon kierukan poistoon menin, mutta toisin kävi ja olen kiitellut kaikkea mahdollista että löytyi tässä yhteydessä PAPA-kokeessa toki olisi varmasti näkynyt aikaisemmin, mutta tyhmästä päästä kärsii koko ruumis=) no nyt ainakin patistan kaikki ystäväni säännölllisesti kokeisiin.
Lääkäri sanoi minulle, että sytostaaton määrävon niin pieni että hiukseni ei lähtisi mutta saa nähä.
sen verran patoligi vielä katsoo niitä tuloksia että selviää onko soluni nopeasti jakautuvia ja ärhäköitä vaiko hitaita? lääkäritovat puhuneet minulle agressiivisesta muodosta, mutta en tiiä olenko ymmärtänyt oikein, tulos imeisesti vaikuttaa juuri sitten tuohon sytostaattiin.
Hoidoissa olen Helsingissä ja käyn mielelläni lukemassa tarinasi.
T: Suvi
- Mun alkutaival...Suvi1984
- Re: Mun alkutaival...riitta47
- Re: Mun alkutaival...Suvi1984
- Re: Mun alkutaival...riitta47
- Re: Mun alkutaival...Anna52
- Re: Mun alkutaival...Vuokko-81
- Re: Mun alkutaival...Suvi1984
- Re: Mun alkutaival...Katjuliini