Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Mun alkutaival...

Heippa ajattelin tänne nyt vihdoin ja viimein kirjoittaa mun keväästä. Eli helmikuussa huomattiin kierukan poiston yhteydessä solumuutos, epäilivät polyypiksi ja sain lähetteen kätilöopistolle maaliskuun lopulle sen poistoon, mutta lääkäri totesi heti, että ei tämä mikään polyyppi ole ja siinä vaiheessa osasin pelätä, mutta ei mulla paniikki vielä iskenyt, viikko siitä sitten sain tulokset ja pahalaatuinen kasvainhan oli ja vielä jotain harvinaisempaa solutyyppiä kohdunkaulan syöväks (mun tuuria), siitä sitten alkoikin kuvaus ja labra rumba. Toukokuun lopussa sain leikkaus ajan. Leikkauksessa poistettiin kohtu munajohtimet ja lantion imusolmukkeet, munasarjat nostettiin jonnekkin ylemmäksi kiinni. Neljä viikkoa olin sairaslomalla ja ekat kaksi viikkoa olin tosi kipeä, joku olis voinut kertoa kuinka tuskaa voi kaasukivut olla mulla ne kesti viikon, no nyt on sitten jatkohoitosuunnitelma valmiina ja ensi maanantaina alkaa sädehoito viisi viikoa jokapäivä ei kuitenkaan viikonloppuisin =) ja kerran viikossa sytostaatti, mutta lääkkeestä ei ole tietoa enhän mä sitä muistanut lääkäriltä kysyä =) Kauhulla odotan sitä kuinka jaksan jokapäivä sinne sairaalaan mennä ja kun ei voi sit minnekkään pitkälle lähteä kuten mökille, että kuinka mökkihöperöks sitä tulee ja juteltiin lääkärin kanssa ja sain sit 7 viikkoo sairaslomaa kun epäiltiin, että olis ihan mahoton käydä töissä ja kun on vielä fyysisesti raskas työ niin turha sitä kroppaa on enempää rasittaa joten ei ole sitten sitä työn tuomaa rytmiä päivässä. No onneksi on kesä niin yritän ulkoilla ja eihän sitä vielä tiedä miten mun kroppa reagoi noihin hoitoihin mut olen yrittänyt varautua henkisesti jo pahimpaan vaikka en edes tiedä mitä se on... no näillä mennään viikko vielä töitä ja sit alkaa hieman erillainen kesä.
Suvi1984 | 9.7.2012 klo 16:36:23