Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tamofen aiheuttaa unettomuutta

Hei,

minkälaiset vrk-annokset teille on tuota tamofenia määrätty? Minä syön 1x 20 mg:n tabletin päivässä. Olen nyt käyttänyt lääkettä 3 kk, eikä minulle ole tullut siitä mitään erityisiä sivuoireita. Alkuun oli lievää pahoinvointia ja nivelten jäykkyyttä, joskus aamuyöstä saatan herätä iho nihkeänä. Kuukautiset on tulleet kerran tuon 3 kk:n aikana, saas nähdä miten jatkossa käy. Alun limakalvo-oireetkin ovat hellittäneet, joten pärjäilen varsin hyvin.

Liikuntahan auttaa vv-oireisiin ja on onkologini mukaan tehokkain rintasyövän uusimisen estäjä, joten voi olla että lievät oireeni johtuvat runsaasta liikunnasta?? Teen päivittäin vähintäin 1,5 h mittaisen reippaan kävelylenkin, vapaapäivinä liikun ainakin tuplaten. Tai sitten elimistöni vain sietää tamofenia hyvin.

Mikäli kuukautiset (ja syöpä, tietysti) pysyvät poissa, niin tamofen voidaan vaihtaa aromataasinestäjään jo parin vuoden päästä kuulemma. Olen nyt 42-vuotias.
kevätmieli | 28.10.2007 klo 16:48:51