Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tamofen ja laihduttaminen

Hei,

minä olen syönyt tamofenia nyt puolisen vuotta. Minulla paino ei ole noussut, päin vastoin olen saanut sytojen aikana tulleet lisäkilot laihdutettua pois.

Lueskelin tuosta tamofenista jenkkisivuilta, ja jotkut käyttäjät olivat sitä mieltä, että tamoksifeenin aiheuttamiin haittavaikutuksiin syödyt lääkkeet, esim. Efexor, aiheuttaisivat tuota painonnousua.

Itse en ole käyttänyt mitään lääkkeitä vaihdevuosioireisiin, koska en ole kokenut niitä häiritsevän voimakkaina. Johtunee osin varmasti siitäkin, että sytostaatit eivät aiheuttaneet pysyvää menopaussia, vaan kuukautiskiertoni jatkuu taas ainakin satunnaisesti.

Onko kaikilla muilla jääneet kuukautiset pois tamofenin myötä? Luin että vain osalle käy niin? Kuitenkin gynekologinin sanoi, että yleensä kuukautiset jäävät heti pois. Olen 42-vuotias ja ennen syöpähoitoja kiertoni oli säännöllinen.

Tuntuu että olen tällä palstalla Karhuttaren kanssa ainoa, jolle hoidot eivät ole aiheuttaneet pysyviä vaihdevuosia.
kevätmieli | 26.1.2008 klo 10:40:04