Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Paino-ongelma
Läskissä löytyy! Kun kävin työpaikalla, totesi eräs, että oletpa riskissä kunnossa, jotenkin hyväkuntoisen näköinen. No, oletti kai että syöpää sairastavat laihtuvat langanlaihoiksi. Minä pyysin käynnin ravintoterapeutilla sädehoidon yhteyteen. En tosin usko kovin, että ravitsemussaralla olisi jotain uutta tietoutta. Nyt kun on käynnissä todella iso elämänmuutos syövän ja liitännäishoitojen kanssa, tuntuu kovin haasteelliselta yrittää alkaa ravitsemukseen liittyvää elämänmuutosta. Mistään kuurista kun ei todellakaan ole kyse.Minä olin jo parisen vuotta ennen syöpädiagnoosia kovin väsynyt ja ylipainoa kertyi, kun en vaan jaksanut kiinnostua säännöllisestä liikunnasta, vaan enemmänkin RAVITSEVASTA ruuasta ja hilpeyttä tuottavista juomista. Painoa tuli parissa vuodessa kymmenisen kiloa, ravasin työterveydessä ja ravintoterapeutilla. Kokeita tehtiin, vikaa ei löytynyt. No, nyt tiedän mikä vaivasi! Kyllä minuakin hirvittää, kun tamoresepti on tuossa uuninkulmalla ja mieli tekisi työntää se pesään, mutta tie vie apteekkiin ja kai jo kohta hiestä kostuviin lakanoihin, yöheräilyihin ja siippaakin alkaa mulkoilla pahanilkisesti? Lisäksi olen nähnyt viikkokausia unia vanhoista (siis jostain 15-20 vuoden takaa) heiloista. Unissa minä olen aina kalju, mutta heilat ovat kamalan kiinnostuneita...
- Paino-ongelmaseliisa
- Re: Paino-ongelmalakritsi
- Re: Paino-ongelmahassu
- Re: Paino-ongelmatuulikki
- Re: Paino-ongelmaSariMari
- Re: Paino-ongelmakaptah
- Re: Paino-ongelmahassu
- Re: Paino-ongelmaseliisa
- Re: Paino-ongelmatuulikki