Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Rintsyöpähoidot alussa, kiitos viime kesän keskusteluista
Minulla todettiin seulonnassa viime keväänä molemminpuolinen rintasyöpä, joka leikattiin heinäkuussa. Toinen kainalo myös tyhjennettiin. Aika ennen leikkausta oli henkisesti todella raskas. Olen pienen tytön yksinhuoltaja, ja päällimmäisenä oli huoli omasta jaksamisesta ja pienen ihmisen tulevaisuudesta. Kävin silloin usein tällä keskustelupalstalla lukemassa muiden kokemuksia, joista oli minulle suurta apua (ainakin sain niitä lukiessani itkettyä kunnolla).
CEF-hoito alkoi kolme viikkoa sitten, vielä 5 kertaa edessä, sitten vielä säde- ja hormonihoidot päälle. Hirvittää tämä pitkä tie, joka vielä on kuljettavana. Olin ensimmäisen hoitokerran jälkeen melko hyvässä kunnossa, mitä nyt 5 päivää kärsin ikäänkuin vuosisadan krapulaa pahoinvointilääkkeistä huolimatta. Sitten jaksoinkin jo tehdä töitä ja nauttia ihanasta olosta, kun vatsassa ei enää vellonut. Töissä kehuivat, kuinka pirteä, energinen ja laihtunut olin (jouduin haavatulehduksen vuoksi olemaan pitkään sairaalassa, ja paino putosi ihan itsestään). Jälkeenpäin kävi ärsyttämään nuo kommentit; ajattelin, että "luulevat että tämä on kivaa ja helppoa".
Viime torstaina alkoi sitten totaalinen väsymys; tukkakin ilmeisesti väsyi ja alkoi lähteä isoina tuppoina. Töiden jälkeen oli pakko heittäytyä nurmikolle makaamaan ja katselemaan pilviä. Luulin jo päässeeni tuosta kesäkuun "itkuvaiheesta" yli, mutta taas on mieli kovin herkässä. Tyttäreni halaa minua useammin kuin ennen ja sekin minua itkettää. Kuten kaikenlainen muukin empatia. Joten tulin taas tälle palstalle surffailemaan, mutta ajattelin tällä kertaa purkaa vähän myös omia tunteita.
Kolme päivää seuraavaan CEF-hoitokertaan, ja nyt jo kädet hikoo ja vatsassa vääntää. Luulin jo oppineeni ottamaan asiat sellaisina kuin ne tulee, yhden etapin kerrallaan. Mutta nyt iski taas epätoivo tuota pitkää edessä olevaa taivalta ajatellessa.
Kiitos kaikille, jotka olette jakaneet omia kokemuksianne ja myös paljon asiallista tietoa, siitä on tällaiselle "aloittelijalle" suuri apu.
- Rintsyöpähoidot alussa, kiitos viime kesän keskusteluistaEvita59
- Re: Toinen CEF nyt takanaEvita59
- Re: Kolmas CEF nyt takanaEvita59