Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Taxotere kolmas viikko, vihdoin hellittää

Mulla on tullut jokaisen taxon jälkeen kynsiin sellainen tummemman sävyinen rantu n. viikko tipasta ja kolmannen jälkeen tuli toiseen peukaloon ruskea läntti, lievä verenpurkauma tai jokin sinne kynnen alle. Eli ei muhkuja, mutta värimuutoksia. Lisäksi kynsien juuret oli kipeät kolmannen taxon jälkeen.

Mulla oli ekan taxon oireet suunnilleen samat, pää sekava ja olo kuin hidastetussa filmissä, en nähnyt kunnolla. Kolmantena päivänä alkoi kamala lihas- ja luusärky, makuaisti meni. Sitä särkyä kesti muutaman päivän, eikä tosiaan auttaneet buranat eikä panadolit. Alkuun myös ummetti viitisen päivää, sitten saapui ripuli. Limakalvot rikki suusta (kitalaki veresti, kielestä lähti nystyjä, ikenet vuoti), nenästä, alapäästä, peräpäästä. Ruokatorvea korvensi ja närästi. Keskimmäisen viikon lämpöilin ja etoi, olo oli ihan ventti ja alapää kirvelteli ja kutisi niin, että epäilin virtsatietulehdusta. Kämmenten ja jalkapohjien iho hilseili ja kirvelteli. Kolmannen viikon aikana alkoi oireet mennä ohi. Kaiken kaikkiaan oli olo, kun olisi katujyrällä vedelty yli ensin viikko ja sitten toinen viikko meni vammojen paikkailuun, limakalvo-oireiluun ja lämpöilyyn.

Toinen ja kolmas oli helpompia, annosta tosin pudotettiin hieman noiden lukuisten oireiden takia. Mietin jälkikäteen että olinko liian nynny kun en ottanut vastaan samanvahvuisina loppuja taxoja, mutta äsken kun katsoin paperilta (kirjoitin oireet ylös silloin aikanaan) mitä kaikkea siitä ekasta tiputuksesta seurasi, niin en tainnut olla. Sitäpaitsi lääkärihän sen päätöksen teki, enkä minä.. Valkosolut oli lisäksi alakantissa viikon verran.

kevätmieli | 30.5.2007 klo 14:02:13