Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Neuvoja kaipailisin/kyhmy rinnassa
Heips!Nyt sit vaihteeks tällasella asialla eli noin kuukausi sitten löysin vasemmasta rinnasta pienen kyhmyn, sellanen vähä pitkulainen sormen pään kokoinen. Vaikee tietää mikä se on. Tänään sit kävin muissa asioissa työterveyslääkärillä ja kerroin hänelle tästä. Tunnusteli sen ja sanoi, että nyt ei tarttee huolestua eikä menettää yöunia. Kaikki kyhmyt kuitenkin täytyy tutkia, joten suositteli ultraa ja mammografiaa. Ei kuitenkaan laittanut lähetettä keskussairaalaan, koska työterveyshuolto ei sitä maksa ja toiseks sinne laitetaan vain varmat epäilyt. Täh? Minun tapauksessa, kun ei ole varma epäily niin joudun itse kustantamaan? Meneeköhän tää juttu nyt ihan lakien mukaan?
Ei se lääkäri sitä itsekään ymmärtäny, että miten voi olla mahdollista että potilas joutuu itse maksamaan jatkotutkimukset jos ei varmaa epäilyä. Käski minun mennä saman asian kanssa huomenna terveyskeskuksen lääkärille, jotta maksaja löytyisi. Mutta, luulenpa että sitä kautta sama juttu. Vain varmat syöpäepäilyt pääsevät jatkotutkimuksiin kunnan maksamana. Kyllähän tää terveydenhuolto mielenkiintoiseksi menee, entäpä sit jos menen omakustanteisesti ultraan ja sieltä löytyykin jotain. Saankohan sitten kustannukset kunnalta takaisin? Mielenkiintoista...taidanpa olla "ikävä" asiakas ja kysäistä tästä menettelystä potilassuoja-asiamieheltä. Menetelläänkö muualla näin?
En osaa ees pelätä koko asiaa...pähkäilin, että kai se ultra jo suuntaa antaa et kannattaako mennä mammografiaan. Toki tietty oon sen valmis itsekin maksaa, jos tilanne niin vaatii. Aattelin, et jos nyt ekaks siihen ultraan pääsis, kun niitä tekevät täällä. Vai suositteletteko ehdottomasti mammoa? Niin ja mulla kyllä vihloo tuota rintaa välillä aika lailla. Mikä lie syövän pelko iskeny, kun koko ajan pitää tarkkailla itteensä. Huoh.
- Neuvoja kaipailisin/kyhmy rinnassapelkokerroin10
- Re: Neuvoja kaipailisin/kyhmy rinnassapelkokerroin10
- Re: Neuvoja kaipailisin/kyhmy rinnassa/odottaminenpelkokerroin10