Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Leikkaukseen lähiaikoina

Heippa!
Multa poistettiin rinta maaliskuun alussa. Mitään haavanhoitovälineitä sä et tarvi kotiin. Mulla oli päivän ajan haavan päällä pitkä laastari, jonka jälkeen ei laitettu mitään. Haava paranee kuulemma paremmin kun ei peitetä. Rintsikoita ei pystynyt pitämään ainakaan niin pitkään aikaan kun dreeni oli paikoillaan. Sen oli tarkoitus olla viikon, mutta mulla meni se tukkoon ja otettiin vähän aiemmin pois. Sitten kun rintsikoita pystyi pitämään ne oli oltava löysät jottei painanut haava-aluetta. Mulla keräsi niin paljon nestettä kuukauden ajan että jouduin vähintään kerran viikossa käydä punkteerauksessa. Mulla tyhjättiin myös kainalo, joka oli ainut kipeä paikka. Rinnan alueella ei vieläkään tuntoa, joten myös se särky puuttui.
Toipuminen koko operaatiosta oli huomattavasti helpompi kuin kuvittelin vaikka haava oli pitkä. Tsemppiä siis leikkaukseen ja sen jälkeiseen aikaan!
tepa
tepa | 26.5.2007 klo 10:39:24