Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Humppa pumppaa kuningasjumppaa
Hei Hannakaija, sinulla on hyvä pohja jatkaa harrastusta, sitten kun haluat. Et ehkä vielä tällä viikolla ratsasta ja ui, mutta kuukauden päästä tilanne voi näyttää jo erilaiselta. Yksi asia, mihin voisi kiinnittää huomiota on riittävä kivun hoitaminen, koska kipujen kanssa eläminen on rajoite jo sinänsä eikä rohkaise liikkeelle.Minulle kirurgi antoi mukaan Panacod -reseptin, josta lunastin ensi alkuun 20 kpl. Viikon verran meni niin, että tarvitsin kaksi Panacodia päivässä (yhden päivällä ja yhden yöksi), mutta sen jälkeen puolitin annoksen (yhteen yöksi) ja juhannuksesta lähtien olen ollut ilman. Lisäksi olen syöpälääkärini luvalla ottanut akupunktiota niska- ja hartiaseudun jännitykseen, ja se on toiminut: niskalukko aukesi jo yhdestä kerrasta. Toisaalta, jos jännitystä on ollut pitkään, ei yksi kerta välttämättä riitä, sillä kiinalaisen lääketieteen oppien mukaan "tauti poistuu samaa tietä kuin on tullutkin" - ja joskus tuo tie on pitkä!
Omaa hyvinvointia ajatellen minulle oli myös tärkeää saada nopeasti asento oikaistua, koska rinnan menettämisen merkitystä ryhdille vähäteltiin kirralla aivan selvästi. Ei tarvitse olla E-kupin hinkit, että ablaatiosta tulee asento-ongelmia, vaan kannattaa kuunnella omaa kroppaansa ja seurata, miten leikkaushaava paranee. Heti kun tikit on otettu pois, ja pahin turvotus on laskenut, voi alkaa käyttää rintaliivejä ja hankkia kunnon proteesin suurempien selkä-, niska- ja hartiaseudun ongelmien estämiseksi, sillä mitä pitempään menee, sitä työläämpää on korjata mahdollisia asentovirheitä ja kiputiloja. Yhtälailla tärkeää on muistaa leikatun ihoalueen rasvaus.
On melkolailla henkilökohtainen kysymys, millaiset liivit ovat hyvät, mutta hyviä ja kauniitakin malleja löytyy Anitalta ja Amoenalta. Itselläni on tällä hetkellä Anitan t-paitaliivimalli, jonka ainoa huono puoli on kapeahkot ihoon pureutuvat olkaimet. Lisäksi minulla on toiset, leveämpiolkaimiset liivit, jotka sain maksusitoumuksella proteesin kanssa. Ne eivät ole yhtä hyvännäköiset t-paidan kanssa, mutta menettelevät kauluspuseroiden yms. kanssa.
T. Karhutar
- Humppa pumppaa kuningasjumppaaKarhutar
- Re: Humppa pumppaa kuningasjumppaaKsantippa
- Re: Humppa pumppaa kuningasjumppaaliikkeelle
- Re: Humppa pumppaa kuningasjumppaaLotteliini
- Re: Humppa pumppaa kuningasjumppaahannakaija
- Re: Humppa pumppaa kuningasjumppaaKarhutar
- Re: Humppa pumppaa kuningasjumppaaliikkeelle