Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: HAVUPUU-UUTEJUOMASTA ?
Itsekin olen käynyt samankaltaisia ajatuksia läpi, siis että olenko jotenkin itse aiheuttanut tämän taudin ja mitä olisin voinut tehdä toisin. Olen normaalipainon rajoissa, mutta olen tupakoinut (lopetin alkuvuodesta ennen tietoa tästä taudista) ja käyttänyt myös kohtuullisesti alkoholia. Elämässäni on ollut keskivertoa enemmän surua ja vastoinkäymisiä - jossain vaiheessahan puhuttiin paljonkin että rintasyöpä olisi psykosomaattista. Perinnöllisyyslääkäri sanoi, että kaikki itsensä syyllistäminen on turhaa ja kuluttaa turhaa energiaa. Läheskään aina elintavoilla ei voi mitenkään vaikuttaa syövän syntyyn. Silloin päätin yrittää lopettaa itseni syyllistämisen ja yrittää suunnata ajatuksia tulevaan. Voihan jatkossa miettiä joitakin asioita, jotka voi tehdä toisin. Tai sitten olla tekemättä.Katsoin myös tuon samaisen dokumentin taistelusta syöpää vastaan. Jouduin kyllä miettimään, pystyisinkö itse noin isoon muutokseen ruokavalion suhteen. Jäin myös miettimään, mistä tietää onko ruokavalio vai sytostaatit parantaneet tilannetta... Vihreää teetä meinasin kuitenkin kokeilla, koska olen teen juoja muutenkin ja lisätä valkosipulin sekä erilaisten kaalien käyttöä, koska pidän niistäkin.
Tämä sairastaminen on kyllä yhtä mielialojen vuoristorataa. Eilen ulvoin ja tänään olin hymyssä suin sovittelemassa peruukkeja. Vaikka löysinkin mieleisen peruukin, uskon että itkut tulee kun oma tukka lähtee.
Oikein paljon tsemppiä sinulle, kyllä se aurinko meillekin vielä paistaa!
- Re: HAVUPUU-UUTEJUOMASTA ?thegirl
- Re: HAVUPUU-UUTEJUOMASTA ?Katjuliini
- Re: HAVUPUU-UUTEJUOMASTA ?rafael-66
- Re: HAVUPUU-UUTEJUOMASTA ?MarryMaiden
- Re: HAVUPUU-UUTEJUOMASTA ?MarryMaiden
- Re: HAVUPUU-UUTEJUOMASTA ?Memmu66