Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: HAVUPUU-UUTEJUOMASTA ?
Hei vaan Sinulle!Minä kävin läpi leikkauksen, 6 x sytokset ja 9 ktr herceptin-tiputuksen, ja 3vko sädetystä ( 5 vko.n annoksen) ja olen aloittanut tamofen lääkityksen 5 vuotta. Kuullostaako samalta, kuin sinulle määrätyt hoidot?
Ensimmäinen krt toki pelottaa varmasti jokaista, kun ei tiedä oikein mitä on tulossa. Mutta loppujen lopuksi se ei niin kauheaa olekkaan, kuin mitä siitä kuvitellaan.
Toki siitä tulee sivuoireita, mitä kellekkin, mutta niistä selviää!
Pahoinvoinnin estoon on niin hyvät lääkitykset nykyisin, että aika harvalle sitä enää nykyisin tulee.
Itse en uskaltanut ottaa mitään luontaistuotteita hoitojen aikana, enkä niiden jälkeen.En syönyt mitään vitamiinejakaan hoitojen aikaan.
Farmasiaa tunteva läheinen kertoi minulle,ettei niitä luontaistuotteita ole tutkittu, jolloin ei tiedä kuinka ne vaikuttavat yhdessä sytosten kanssa. Ja luontoistuotteet saattavat varastoitua maksaan ja rasittavat siten sitä vielä lisää.
Jotkut luontaistuotteet saattavat kuulemma myös vaikuttaa sytosten tehoon...Siksi minä en uskaltanut ottaa riskiä.
Toisislta lähtee hiukset sytosten takia, muttei kaikilta. Itselläni oli kohtalotoveri, joka sai samaan aikaan samat hoidot, kuin minäkin, eikä häneltä lähtenyt hiukset. Minulta lähti.
Hiusten lähtö tuntuu toki pahalle, mutta siihen tottuu äkkiä. Monella ne vain harvenee, eikä lähde kaikki hiukset.
Minä ajelutin lopulta kaikki hiukset pois. Olen käyttänyt peruukkia siitä lähtien ja hyvin olen siihen tottunut.
Moni on sanonut, ettei siitä todellakaan tiedä sen olevan peruukki. Ja monen mielestä se on jopa paremman näköinen, kuin omat hiukseni olivat!?
Muista kuitenkin...hiusten lähtö on pieni hinta Elämästä. Ja ne kasvavat takaisin. Itselläni sytokset loppuivat toukokuun puolessa välissä ja nyt kasvavat jo hyvää vauhtia takaisin ...ja paljon tuuheampana, kuin ennen...väri vielä askaruttaa..onko tämä tumma vai vaalean ruskea? :)
Hyvin kaikki menee usko vain siihen ! Meitä on paljon, jotka ovat käyneet läpi tämän saman ja selvinneet siitä.
Onnea matkaan, Sinä selviät siitä hienosti ! :)
t. Sophia
- Re: HAVUPUU-UUTEJUOMASTA ?Sophia
- Re: HAVUPUU-UUTEJUOMASTA ?thegirl
- Re: HAVUPUU-UUTEJUOMASTA ?Katjuliini
- Re: HAVUPUU-UUTEJUOMASTA ?rafael-66
- Re: HAVUPUU-UUTEJUOMASTA ?MarryMaiden
- Re: HAVUPUU-UUTEJUOMASTA ?MarryMaiden
- Re: HAVUPUU-UUTEJUOMASTA ?Memmu66