Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Samassa veneessä - sytohoidot alkoivat nyt tämän viikon maanantaina

Hei Amurista

Verikokeita otetaan, että nähdään, miten elimistö pärjää sytojen aikana: onko valkosoluja riittävästi, miten maksa ja munuaiset toimivat. Seuranta on meidän parhaaksemme.

Mitään ei tarvitse piikittää itse, ellei ole siihen valmis. Tämä Maaritin mainitsema Neulasta on valkosolujen kasvutekijä, joka pistetään vatsamakkaraan niinkuin esim. insuliinikin. Niinpä sen oppii pistämään, jos tarvetta on. Monta kertaa ei tarvitse, ja terveyskeskuksessakin pistävät, jos niin sovitaan.

MAARIT, mikä on vointisi Neulastan kanssa? Luukivut voivat voimallaan yllättää, mutta kaksi tablettia Panadolia (enintään kolmesti vuorokaudessa) auttoi minua pahimman ylitse. Kauaa ei tarvitse kärsiä, rajumpi vaihe on vuorokaudessa ohitse. Huomasin myös, että luuydin ikäänkuin tottuu Neulastaan, eikä myöhemmin potkaise niin rajusti vastaan kuin ensimmäisellä kerralla. CEF:n kanssa mitään luustokipua tuskin huomasin, mutta yleinen toipuminen otti aikansa, niin että sairasloma tuli hoitojen aikana todella tarpeeseen.

Koko homman tarkoitushan on häätää tunkeutuja kehosta ja saada elimistö vielä toipumaankin siitä ja korjaamaan itse itsensä. Se voi ottaa aikansa, mutta lopputulos on vaivansa arvoista.

Jaksuja,

T. Karhutar
Karhutar | 21.7.2010 klo 09:21:09