Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Mitä kuuluu syksyllä -06 putkessa olleille

Mukavaa kuulla teidän kuulumisianne. Itse olen HER-positiivinen ja olin hoitoputkessa maalis-elokuu 07. Minun tilanteenihan oli aika huono, kun oli niin laajasti kainaloon levinnyt ja lisäksi aggressiivinen. Kuitenkin olen tähän päivään selvinnyt ja seuraava kontrolli on ensi kesän korvalla, jolloin taudin toteamisesta tulee 3 ½ vuotta.

Popsin Arimidexia jo kolmatta vuotta ja alkuvaiheen pahimmat sivuvaikutukset ovat osin laantuneet. Vielä on nivelten jäykkyyttä ja aristusta, mutta toviin ei ole kipuja ollut ainakaan pahemmin.

Lisäsairauksina olen saanut kilpirauhasen vajaatoiminnan sekä diabeteksen, joka on jo 10 vuotta minua uhkaillut. Nyt syön päivittäin pari tablettia siihen tautiin ja puolikkaan tabletin kilpirauhasvaivaan. Kaiken kaikkiaan lääkearsenaalini on lisääntynyt syövän jälkeen neljällä uudella lääkkeellä. Painon kanssa olen kamppailut. Se nousi syövän jälkeen kymmenisen kiloa ja nyt tuntuu aivan mahdottomalle pudottaa sitä. Pikkuisen olen saanut tulosta kovalla dieetillä.

Tämän vuoden alusta olen ollut osatyökyvyttömyyseläkkeellä. Sain sen noiden lisääntyneiden sairauksien takia ja olenhan minä ehtinyt jo nelisenkymmentä vuotta töissä pakertaa, joten tämä osa-aikaisuus tuntuu tosi ihanalle.

Tunnen kuitenkin oloni onnellisemmaksi ja paremmaksi kuin ennen syöpää olevina vuosina, joten näin jälkiviisaana voi todeta, että jotain hyötyäkin tästä sairaudesta oli.

Uutta rintaa en ole vielä uskaltanut kysellä. Luulen, että pääsisin jo jonoon, jos haluaisin. Täällä Keski-Suomessa ei kuulemma ole pitkiä jonoja. Näin ainankin syöpälääkäri kertoi minulle ekassa kontrollissa syksyllä 07. Katsotaan nyt ensi kontrollin jälkeen, jos kaikki on hyvin. Ehkä sitten sitäkin voisi ajatella.

Te kaikki siskot olitte minulle ihan elintärkeitä silloin syöpäputken aikaan ja vielä sen jälkeenkin pitkään. Vieläkin käyn melkein päivittäin katsomassa, mitä kirjoitellaan.

Olette ihania ja toivon teille kaikkea hyvää elämässänne. Kirjoitellaan aina välillä, mitä kenellekin kuuluu. Ei unohdeta toisiamme.

Lämpimin ajatuksin Kehäkukka:)
Kehäkukka | 29.11.2009 klo 18:22:45