Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: ... ja ei kuitenkaan

olen käynyt näillä sivuilla lähes päivittäin.
lukemassa muiden surun murtamien ajatuksia, saaden niistä itselleni lohtua, tukea ja ymmärrystä siihen että en ole ainoa joka kokee suunnatonta tuskaa.
olen myös kirjoittanut tänne, iloinnut saadessani lohtua, tukea ja tunteen, että minua ymmärretään. niihin vastauksiin olen halunnut vastata, mutta monesti voimat onkin vähissä ja vastaus on jäänyt.
nyt tämän kirjoittamasi jälkeen, ymmärrän että minunkin on tärkeää vastata aina kun joku viestiini jaksaa vastata. ja yrittää jaksaa vastata kun havaitsee jonkun sitä tarvitsevan.

tämän ryhmän kautta on järjestetty tapaamisia aiemminkin, sellaiselle olisi varmastikin jälleen tarvetta...

olen itsekin ns. periferiasta ja kaipaisin ihmistä kenen kanssa tavata ja puhua tästä kaikesta, meillä täällä pohjoisessa seurakunta järjestää sururyhmiä, mutta vaikka olen jo syksyllä -06 sinne ilmoittautunut niin ei sieltä ole kuulunut mitään. sillä nekin ryhmät aloitetaan vain jos on tarpeeksi osallistujia :-( ,surkuhupaisaa...

minulla on ollut aivan samanlaisia ajatuksia kuin sinulla, mitä - jos minä en jaksa...
ja olen halunnut vain jäädä peiton alle.
minut ovat lapset "pelastaneet". heidän eteen on noustava aamuisin ja tehtävä päivän työt - ne arkiaskareet. töihin en ole pystynyt mieheni kuoleman jälkeen ollenkaan, hän menehtyi viime toukokuussa.
kuitenkin olen saanut sen verran itseäni kokoon viime aikoina, että olen miettinyt tulevaisuutta, - lasteni ja omaani ja sitä että miten jaksan elää ja mitä voin itse tehdä sen eteen että jaksan, jotta saisin edes jotain joka puskisi minua eteenpäin.
niinpä, pusersin itseni pääsykokeisin viime joulukuussa ja myös pääsin koulutukseen, mutta se on aiheuttanut myös voimakasta mielipiteitten vaihtoa lähiympäristössäni ja olin asiasta todella suruissani, koska olin kerännyt voimia pääsykokeeseen ja jo siihen että ylipäätänsä hain koko koulutukseen.
kuitenkin - tähän asiaan sain täältä kannatusta, täällä ei kukaan teilannut minua siitä, että ajattelen elämässäni eteenpäin, päinvastoin sain paljon kannatusta!

tämä keskustelufoorumi on hyvä paikka purkautua, kertoa ajatuksensa, täällä ymmärretään, joskin kaikki eivät jaksa aina kirjata tänne mutta - he ymmärtävät...
suunnattomasti teille kaikille voimia ja lämmin halaus minulta ja pojilta. päivi
fallingteardrops | 28.1.2007 klo 00:59:13