Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Testamentti
Hei!Kirjoitit leskeksi joutunut asiasta, johon on ihan pakko kommentoida. Otan osaa suruusi ja ongelmiisi maistraatin kanssa. Minulla ja miehelläni on neljä lasta, joista kaksi on vielä alaikäistä. Olen myös kohdannut maistraatin tämän muutenkin vaikean vuoden aikana. Mielestäni tämä laki on täysin epäonnistunut ja väärä. Tunnen itseni loukatuksi. Minä, joka olen ennen ollut rehellisen ihmisen maineessa, joudun nyt mieheni menetettyäni tilittämään asioita maistraatille. Minulle esitettiin myös että pitäisi ottaa edunvalvojan sijainen lapsille, mutta en ole sitä hakenut, enkä aio hakea, koska maistraatti alkoi vaatia asianajajaa. En aio maksaa asianajajan käytöstä enkä ota sijaista. Jos joku osoittaisi sijaisen, joka välittäisi enemmän lapsistani kuin minä niin sitten voisin harkita asiaa, mutta maksamaan en siitä ala. Sijaista pitää kuulemma hakea, että sijainen voi vaatia perinnönjakoa alaikäisten osalta. Kummallinen ajatus, kun omaisuus on kaikki asunnossa eikä leskellä ole velvollisuutta jakaa asuntoa, joka on kaiken lisäksi testamentilla annettu haltuuni ja käyttööni. Mitään ylimääräistä lupaa en maistraatista aio kysyä, vain pakolliset asunnon vaihtoon liittyvät, niistä kun on ihan lakipykälä että en saa myydä enkä ostaa ilman maistraatin lupaa. Niistäkin joutuu aina maksamaan 100,- per lupa.... AAARGH... vielä yli kaksi vuotta nuorimman lapsen osalta asioimista maistraattiin, vatsa tulee kipeäksi pelkästä ajatuksesta.
Miten teillä voi tyttären äiti valvoa lapsensa etua, onko hän jo 18-vuotias? Luulisi olevan kaikkien etu että on yhteinen edunvalvojan sijainen. Outoa!
- Testamenttituulapirkko
- Re: TestamenttiTara
- Re: TestamenttiAurinko
- Re: Testamenttituulapirkko
- Re: TestamenttiLeskeksi joutunut..
- Re: Testamenttituulapirkko
- Re: TestamenttiWenny
- Re: TestamenttiLeskeksi joutunut..