Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Testamentti
Hei vaan taas ja kiitos kommenteista!Vähän tosiaan aina lohduttaa, kun tietää ettei ole yksin, pohtimassa näitä asioita.
Laki sanoo että lakimääräisen edunvalvojaansijaista pitää hakea, jos on oletettavaa että edunvalvojan (vanhempi)edut voivat mennä ristiin päämiehen (lapsi) kanssa. Tyttären äiti saa olla edunvalvoja, koska ei ole kuolinpesän osakas, mitä minä lesken ominaisuudessa olen.. Ja lisäksi Suomen Maistraatit eivät ole yhtä tehokkaita joka kunnassa.. Pienemmillä kunnilla aikaa puuttua (meillä).. Helsingissä ei(tytär). Siksikään lapset eivät ole saman arvoisessa asemassa.. (Onneksi tyttären äidin kanssa ihan ok välit)
Samoin edunvalvojan sijaiseksi ei kelpaa, esim. minun vanhemmat (kun ovat kuulemma jäävejä- eivät vissiin pysty ajattelemaan lapsenlapsen etua), mutta ystäväni kelpasi.. Tosin jos olisin tienyt minkä kyselykaavakkeen hänkin sai, en olisi kehdannut kysyäkkään.. Maistraatille sain maksaa hyväksynnästä 30€.. Ystäväni saa tietysti tehdä kaikki työt ilmaiseksi. Enkä oikein vieläkään tiedä, miksi edunvalvojan sijaista oikeasti tarvitaan, Hänhän saa sitten kuitenkin tilittää asiat maistraattiin.. -höh!
Enkä ymmärrä, jos myyn talon miten meidän edut menee ristiin? Mun mielestä tarvitsen vain silloin, jos ostaisin talon lapsilta..
Jos myyn halvalla otanhan siitä itsekkin "takkiini".. Ja jos päätän muuttaa, tai rahat eivät riitä lyhennyksiin, myyn vaikka tappiolla, jos siltä tuntuu.. Voiko Maistraatti olla kaupan hyväksymättä, ja pakottaa minut asumaan paikassa missä en halua tai en pysty. Vai haluaisikohan maistraati lunastaa osuuteni?? Hitsi ku välillä ahdistaa vielä nämäkin asiat... Sanoinkin että voisinko (ja tää menoa pian saakin) hakea itsellenikin edun valvojaa.. Ei tarvitsisi näitä asioita pyöritellä.. Maistraatin ihmiset olleet kyllä varsin ystävällisiä, mutta eivät hekään osaneet vastata kaikkiin minun kysymyksiin.. No minä saan olla naimisissa näiden sääntöjen kanssa vielä 9 vuotta. Tämä on tosiaan niin ahdistavaa loukkaavaa ja uskomatonta!
Ja oman hankalan tilanteeni ymmärrän jotenkin tyttären takia, mutta teillähän lapset perivät joka tapauksessa joskus sinut..?
Kyllä sitä törmännyt tämän puolen vuoden aikana niin eriskummallisiin hyvinvointiyhteiskunnan hienouksiin ja outoon ajatusmaailmaan, että huh huh!
-Itse kovasti kallistun siihen suntaan että tätyy vissiin laittaa kaikki "lihoiks" ja aloittaa alusta..
En osaa toivottaa muuta kun voimia kaikkeen tähän, surua unohtamatta!
Ja toki jos ratkaisuja keksitte näihin ongelmiin niin ilmotelkaa!
- Testamenttituulapirkko
- Re: TestamenttiTara
- Re: TestamenttiAurinko
- Re: Testamenttituulapirkko
- Re: TestamenttiLeskeksi joutunut..
- Re: Testamenttituulapirkko
- Re: TestamenttiWenny
- Re: TestamenttiLeskeksi joutunut..