Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Testamentti

Hei Aurinko ja muut lastenne toisen vanhemman menettäneet!
Olen miettinyt miten suunnitella jonkinlainen testamentti tai tehdä suunnitelma lapsille turvallisen huoltajan varmistamiseksi. Maistraatin holhoustoimesta suositeltiin kääntymään esim. kunnallisen oikeusaputoimen puoleen tai sitten yksityinen lakiasiaintoimisto. Minulla on kokemusta aikaisemmin kunnallisesta puolesta sellaista, että kylmä kohtelu on. Meillä ei ole sellaisia sukulaisia, joita voisin pyytää ottamaan lapseni hoitoonsa, jos minulle tapahtuisi jotakin. Avomieheni, joka on ollut meillä korvaamaton apu ja tuki lasten isän menehdyttyä vuosi sitten, olisi kaikkien oikeuksien ulkopuolella kuten tiedätte, eihän avopuolisoilla ole mitään oikeuksia toisen kuoltua mihinkään talodellisestikaan. Testamentilla tietysti olisi painoarvoa. Onko kenelläkään mitään kokemuksia tai tietoa?
Minua arveluttaa myös se, että kuinka lasten perintövarat olisivat turvassa, jos joku virallinen taho tulisi lasten edunvalvojaksi, kaikenmaailman lupa-asiat maksavat uskomattoman paljon, siitä minulla on kyllä kokemusta jo tämän vuoden aikana. Lapsenihan perivät isänsä omaisuuden, minulla ei ole siinä mitään osuutta.
Toivon taas voimia teille kaikille surun kanssa kamppaileville, isän ja äidin tai sisruksen, puolison tai lapsen menettäneille. He ovat enkeleinä lähellämme, päässeet jo perille. Minun lähipiirissäni sain taas kuulla yhden suruviestin: Sisareni miehen vanhin veli pääsi perille sairastettuuaan myös syövän, 29.7.
tuulapirkko | 14.8.2006 klo 11:55:03