Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Testamentti
Hei!Nämä asiat pyörivät mielessä vähän väliä.. Olisi oikeasti kiva tietää kuinka asiat pitäisi hoitaa, että menisivät oikein.. (kun ei ne sielä maistraatissakaan ole ihan varmoja!!)
Viisas ystäväni sanoi niin hyvin, että helppo ja halpa tänne syntyä.. vaan niin vaikea ja kallis lähteä..
Oikeusapu toimisto muistaakseni 90€/h.. et ei sekään halpaa, jos et oo ihan ahdingossa..
Ja kun minua ihmetyttää tämä meidän nyky-yhteiskunnan kaikki valvovat elimet ja lakipykälät, jotka valvovat lapsen etua (jotka jotenkin ymmärrän), pikkaisen lokkaavat kyllä lesken ihmisyyttä ja kykyä toimia lapsen lakimääräisenä edunvalvojana.. (siihenhän pitää hakea sijainen, kun olen kuolinpesän osakas..)vaikka mitään en peri!!!
Kuitenkaan laki ja asetukset eivät ole ihan ajan tasalla..
On olmassa nykyään näitä uusio perheitä, jossa on sinun, minun ja yhteiset lapset..
Meidän Lapset eivät mielestäni olekkaan samalla "lähtöviivalla": Meillä tytär, joka kuolleen puolison, ja yhteinen poika. Tyttären äiti saa ja voi valvoa lapsen etuja, minä en edes omani, jos etumme menevät ristiin (toisin sanoen maistraatin mukaan, kaikki, mitkä koskevat lapsen omaisuutta...) Tilivelvollinen olen kai Mieheni entiselle ihmissuhteelle (ja heidän kunnan maistraatille) ja oman kunnan maistraatille/ ja edunvalvojan sijaiselle!
Meidän asioista!
Mielestäni lapsilla tulisi olla edes yhteinen ulkopuolinen edun valvoja, jotta lasten edut olisivat tasapuolisiet ja reilut kaikkia kohtaan.
Että joskus mietin etteikö siinä ollut tarppeeksi että menetti sen rakkaan puolison ja lasten isän...
En tiedä kuinka oman testamentin edes laatisi.. jotta siitä ei tulisi täyttöönpanossa kohtuuttomia ongelmia testamentin "edun saajalle"..
Tulin siihen tulokseen että hoidan vakuutukset kuntoon ja yritän pysyä hengissä ainakin siihen saakka että poikani on täysi-ikäinen.. ja kun en lapselle keksi sitä huoltajaa, joka oikeasti pystyisi/osaisi/jaksaisi/välittäisi ottaa pojan kontolleen ja missä pojan olisi hyvä kasvaa ja olla..
Isojen kysymysten äärellä on pieni ihminen....
No pääsimpähän taas purnaamaan... ;O)
Lohduttavaa tietää etten ole ainoa!!
Woimia kohdata tulevaa!
- Testamenttituulapirkko
- Re: TestamenttiTara
- Re: TestamenttiAurinko
- Re: Testamenttituulapirkko
- Re: TestamenttiLeskeksi joutunut..
- Re: Testamenttituulapirkko
- Re: TestamenttiWenny
- Re: TestamenttiLeskeksi joutunut..