Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

miten kestää äitini viimeiset ajat?

Sain perjantaina tietää varmasti (olin siihen asti vain aavistanut) että äitini tulee kuolemaan syöpään ja hänellä on elinaikaa jäljellä noin ½-1 v. Minua ahdistaa aivan kauheasti että aika kuluu niin nopeasti. Kolme päivää on jo kulunut siitä kun sain tämän tiedon ja se on kolme päivää pois ajastani äitini kanssa. En tiedä miten pystyn elämään ja ottaa kaiken irti tästä viimeisestä ajasta. Haluaisin tehdä äitini loppuelämän mahdollisimman hyvän, mutta samalla haluaisin vain itkeä. Äitini haluaa elää kuin mikään ei olisi pielessä, ja siksi en voi näyttää suruani hänelle. Minusta tuntuu että en pysty elämään ilman äitiäni, tuntuu että elämäni loppuu kun äitini kuolee. Kun olen lukenut kirjoituksia surutöistä ja niiden rankkuudesta tuntuu että minä en pysty siihen. Ja ainakin minun pitää kestää tämä äitini viimeinen aika, sen jälkeen minun ei tarvitse enään elää, mutta nyt minun on vielä pakko jaksaa äitini takia.
En nyt jaksa kirjoittaa enemmän, mutta jos jollakulla on neuvoja miten ottaisin kaiken irti äitini loppuajasta niin lukisin niitä mielellään. Ja miten kestän tämän ajan joka on vielä jäljellä.
marjanne | 4.2.2007 klo 18:10:05