Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Tänä vuonna ei tule joulua...
Miten samanlaisia nämä tuntemukset voivatkaan olla.
M
ieheni kuolemasta on melkein kaksikuukautta.Yhteisellä sopimuksella ,hän sai kuolla saattohoidossa kotona,kaikkien läheisten tuella.Meillä oli ovi auki kaikkien tulla ja saattaa....
Nyt jos voisin joulun viettää peiton alla ja nousta sieltä vasta kun se on ohi.Minua eivät ilahduta mitkään valmistelut,kun ennen joulu rakentui nimenomaan niistä valmisteluista joita teimme yhdessä,ja siitä meille rakentui
se joulun tunnelma ja hyvä joulumieli ja lämpö josta saivat nauttia koko lähisuku. Tämä joulu on yhtä ahdistusta.....
Läheiset ,ennenkaikkea lapset ,yrittävät viedä minua sujuvasti ja jotenkin tämän joulun yli,nähtäväksi jää miten tästä selvitään.....
Ahdistuksesi on varmasti kova,kukaan ei voi kertoa, milloin
lähtö tulee .Kokemuksen syvällä äänellä voin kertoa jotta siitäkin selviät ,sinulla löytyy voimia kun se aiksa koittaa.
Aivan kummallinen asia jotta niitä voimia löytyy kun niitä tarvitaan.Minä en olisi voinut uskoa pystyväni saattaman miestäni viimeisillä metreillä ja jaksavani saattoa kotona,
vaan jostain ne voimat löytyivät ja hyvä niin tai sitten ei.
Jos voisin jotenkin jakaa kärsimystä kanssasi ja ehkä valaa uskoa jaksamiseen,siitä ehkä pääsisimme eteenpäin.
Halauksin ja kaikella ystävyydellä tulppu
- Re: Tänä vuonna ei tule joulua...tuulapirkko
- Lapsuuden joulut...Niisku81
- Re: Lapsuuden joulut...melina
- Re: Tänä vuonna ei tule joulua...yksin jäin
- Re: Tänä vuonna ei tule joulua...tulppu
- Re: T�n� vuonna ei tule joulua...fallingteardrops
- Re: Tänä vuonna ei tule joulua...äidintyttö
- Re: Tänä vuonna ei tule joulua...tuulapirkko
- Re: Tänä vuonna ei tule joulua...pinjaenkeli