Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Opetus

Me olemme palanneet kahden viikon lomamatkalta länsirannikolta,Kalajoelta ja pohjoisesta Kainuusta ja Rukan upeista maisemista.

Olemme levänneet ja keränneet voimia syksyyn ja tähän surunviikkoon...

Osanottoni Aurinko,rakkaan vaimosi kuoleman vuoksi...voimaa isänä sinun pienen kullanmurusi kasvattamiseen.Uskon,että sinä jaksat.Kuulostat isältä,jolla on sydän paikallaan.Aikuiselta,elämää nähneeltä ja rakkaitaan niin rakastavalta.

Itse koen,että elämänarvoni ovat vain vahvistuneet Pinjamme kuoleman vuoksi.Minä en saata ymmärtää miksi niin pienen elämä oli täysi...mutta nöyrryn elämän ja Luojani edessä.Siksi.että saan voimaa jatkaa elämää näiden kera,ketkä minulla on yhä: rakas mieheni ja lapsemme,nämä kolme murua.

Elän päivän kerrallaan.Nautin kun voin-iloitsen pienestä.Suren syvästi ja kaipaan lastani-kuopustani,niin suloista!Annan kaiken rakkauteni läheisilleni,jotka ovat minulle niin rakkaita.

Koen,että minulla on vielä elämässäni tehtävää.Ainakin voin olla sisarena ja vierellä kulkijana surun tiellä,koska olen sitä tietä nyt itsenkin matkaamassa.

Elämästämme jää jälkeen rakkaus.Se on tärkeintä.Se on se mitä koen lapsestani-Pinjastamme jääneen:hänen hvyytensä,hymynsä,onnensa ja rakkautensa.

Nyt elämme niitä viime päiviä muistoissamme...isi vietti viimeisen yhteisen päivän Lastenklinikalla Pinjamme kanssa.Ihana päivä ennen maanantain "lyppiä" ja totuutta-syöpä olikin aikuisten AMl.Eilen itkimme ambulanssimuistojamme Kuopiosta,sairaalasta Helsinkiin ajellessamme-Pinja ja minä.Jotenkin tuska tulee joka päivä nyt kohti.Mutta olimme siihen valmistautuneetkin.Olemme kotona.Saamme kohdata rauhassa tämän raastavan ikävän.

Perjantai paha,piinaava pitkäperjantaimme...Pinjamme kuolinpäivä.Silloin riittää taas vain että olemme ja hengitämme.Rakastamme kyynelin...

Ja:
"Tiedämme täällä,
levon sait päällä
Jumalan kämmenen"...

kuten sydänmuistokivessäsi lukee.

Siksi jaksamme,kultapieni <3

Kaikille rakkaat terveiseni <3 elossa ollaan,vaikkakin sydän väristen ikävästä.

<3 Pinjaenkelin äiti Marju
pinjaenkeli | 7.8.2006 klo 19:38:43