Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Kuka sen selittää voisi
Jaksamista Sinulle Lumikki!Itselleni on tullut suurena yllätyksenä,kuinka suuri ja pelottava tunne on viha jota tunsin.Aikaisemmin(ennen Jarmon kuolemaa),ei näin voimakkaita vihantunteita ollut.
Meni pitkään,että tunsin vihaa vieraita ihmisiä kohtaan,joilla oli hauskaa,iloinen naurunremakka työpaikallanikin sai karvat pystyyn."Kuinka jollain voi olla hauskaa,Jarmohan on kuollut!"
Välillä oikein odotin,että joku olisi "sanonut jonkun väärän sanan",olisin voinut päästellä oikein urakalla.Toleranssi oli matala.On edelleen.Mutta ei niin voimakkaasti kun aikaisemmin.
Ihmiset jotka eivät ole kohdanneet läheisen menetystä,eivät voi ymmärtää miltä se tuntuu.Oletetaan,että elämä palaa normaaliksi parissa viikossa.
Jokainen meistä suree omalla tavallaan.Suremisella ei ole aikataulua.Joku pääsee jaloilleen nopeasti,toinen kahlaa sohjossa pitempään.
Itse olen ajatellut,että Jarmon kuolema oli meille henkilökohtainen"Tsunami".
Paljon kuitenkin jäi jäljelle.Kaikkea ei menetetty,vaikka paljosta jouduttiin luopumaan,Jarmosta.Ei elämä palaa koskaan täysin ennalleen.Jarmo on poissa.Näin olen pystynyt ajattelemaan vasta ihan hiljattain.
Onko se aika,joka tekee suruun muutoksia vääjäämättä.
Onko se ammatti-ihminen jonka luona käyn asioista puhumassa ja purkamassa niitä patoutumia.
Onko se Ystävä,jonka olen tavannut seurakunnan sururyhmässä(Surusyksy,rutistus),
hän ymmärtää täysin mitä on kun menettää rakkaan ihmisen.
Tämä palsta on NIIN monta kertaa nostanut ylös sieltä synkistä vesistä.
Mutta edelleen nousee kysymys,MIKSI?
Lämmöllä.
Kristiina
- Kuka sen selittää voisi lumikki
- Re: Kuka sen selittää voisi salla10
- Re: Kuka sen selittää voisi kaipuu
- Re: Kuka sen selittää voisi äiti66
- Re: Kuka sen selittää voisi surusyksy
- Re: Kuka sen selittää voisi lumikki
- Re: Kuka sen selittää voisi äiti66
- Re: Kuka sen selittää voisi surusyksy
- Re: Kuka sen selittää voisi kaipuu