Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Hyvää matkaa

Ei löydy sanoja kuvaamaan miltä tuntuu kun luin tämän viimeisimmän kirjoituksesi......Olet ajatuksissa!

Sinä selviät hautajaisista, olet järjestänyt ne niin tiedät kuinka asiat menee. On kuin jonkin asteinen robotti.

Hautajaisten jälkeen riittaa vielä näitä käytännön järjestelyjä, perunkirjoitukset jne. Kaikkien lehtien, vakuutusten ym peruutukset. Mutta niin karua kun se on,hautajaisten jälkeen tulee hiljaisuus. Ihmiset eivät oikein tiedä mitä sanoa, kun ei voi enää tuodä osanotto tervehdystäkään ym.

Kerroit isäsi elämän historian, tuntuu kyllä epäoikeuden mukaiselta, että kaikki päättyi näin. Mutta saitte kuitenkin viimeiset hyvät ja selvät vuodet. Huono lohdutus, mutta niin olen itseäni lohduttanut, saihan siskoni elää melkein 3vuotta ensimmäisestä leikkauksesta ja kaiken piti ollla hyvin ja 2vk ja hän oli kuollut.

Ja olet kokenut menetyksen kun pappasi kuoli.

Itseltäni kuoli 2009 heinäkuulla rakas kummitäti, joka oli minulle ja siskolleni rakas. Sitten kun siskoni kuoli olen oivaltanut hänen lastensä kautta lasten ajatuksin, että siskoni ei ole yksin vaan tätimme kanssa. Siskoni lapset puhuvat haudalla äidilleen ja tädillemme,toinen kysyi haudan äärellä äidiltään onko siellä ketään muita tuttuja?

Kerroit, että mietit miten ajan käytät hautajaisten jälkeen kun yksin kotona. Oletko tai voitko ajatella hakevasi ammattiapua? Käy lääkärissä ja pyydä lähete, että pääset keskustelemaan ammatti-ihmisen kanssa. Sinulla on kuitenkin ollut elämässä kaikenlaista taakkaa ja jaksamista vaativia asioita ja sitten kaksi läheisen kuolemaa. Suosittelen ammatti-ihmiselle puhumista kokemuksella.

Yritä olla pelkäämättä huomista, ei kaksi ilman kolmatta jatus kun on niin tuttu. Eletään hetki kerrallaan, senkin kun jaksaisi!

Voimia toivoen...
elämänpyörä | 15.3.2011 klo 10:15:07