Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Tiedon puute lymfoomasta oli pahinta

Heips!
Luulisin että sytostaattihoidot annetaan ensin lähinnä sen vuoksi kun niitä on paljon kuten sinunkin kohdallasi.

Sädehoitoa annetaan yleensä täsmähoitona tiettyyn kohtaan ja se on sitten helpompaa kun imusolmukkeet ensin saadaan sytoilla vähenemään ,sitten niitä mahdollisesti sitkeimpiä kohdistetusti sädetetään.

Eikös olekin jännä juttu kun yleensä syövän hälytysmerkkinä pidetään laihtumista niin mulla kyllä kertyi kiloja ennen diagnoosia,ehkä se johtuu siitä että kun imusolmukkeet toimivat vaillinaisesti myös aineen- vaihdunta hidastuu.??
Ihan on omaa pähkäilyäni..
Tietysti on hyvä pitää kuntoa yllä ja viettää terveellistä elämää mutta kauheesti en lähtisi ottamaan pulttia painonpudotuksesta...

Tuo hiustenlähtö kyllä herättää hirveesti tunteita..,jos katselet "naisten syövät" ketjuja se on varmasti puhutuimpia aiheita.
Hiustenlähtö niinkuin kaikki muukin tässä sairaudessa on yksilöllistä mutta todellakin niitä pienimpiä murheita loppujen lopuksi ,siis minun mielestäni .Joillekinhan se on tosi kova paikka.
Multa lähti ekan syton jälkeen hiukset niin paljon että mieheni ajeli loputkin hetimiten pois kun niitä karvojahan oli sitten joka paikassa.Mieluiten kuljin omissa oloissa paljain päin,huivi oli muuten paras vaihtoehto.
Peruukki oli niin onnistunut että sain kehuja "hyvästä leikkauksesta" mutta mulle se oli kidutusta.Olen aina ollut huono pitämään edes pantoja ,siis kertakaikkiaan en vain kestä sitä päätä ympäröivää "kireyttä".
Noista hiuksista aina puhutaan mutta lähtevät ne muutkin karvat mitä niitä nyt ihmisellä on tai ainakin harvenevat :)

Kuulumisiin!!

soikku | 28.2.2009 klo 23:58:30