Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Tiedon puute lymfoomasta oli pahinta

Oi kuinka hyvältä tuntuu saada lisää juttukavereita! Ja Soikulle kiitos, olen huomannutkin palstoilta, että pidät hyvää huolta meistä uusista. Minäkin vasta olen opetellut käyttämään näitä palstoja ja nytkin olisin kai voinut kohdistaa tämän viestini paikan kai jotenkin, että koskisi teitä molempia. No näkyy se, kun availette. Sitä leikkausta minäkin kyselisin, kun minulla on niin suuria muhkuroita kaula täynnä ja ne kuristavat. Onkohan joku saanut sädehoitoakin sellaisiin, jotta pienenisivät. Nehän kyllä pienenevät sitten sytostaatilla, jos sen hoidon kestää. Aikaisemmin tuntui kauhealta ajatella itsensä kaljuna, mutta olen jo sen asian hyväksynyt. Minulta on tutkittu levinneisyys ja näitä suurentuneita imusolmukkeita on joka paikassa. Suurin on alavatsassa n. 5cm ja muita on 2-3cm:n kokoisia. Luuydin toimii kuulemma 90-prosenttisesti vielä. Kuulen mielelläni minkä laatuista lymfoomaa sinulla on, Soikun jo tiedänkin, ja iloitsen, kun on mennyt niin hyvin asiat. Minunkin laatuni on parantumaton, pienisoluinen lymfosyyttinen lymfooma. Asun paikkakunnalla, jossa on kaikki syöpähoidot saatavilla, bussilla vaan sairaalaan käymään ja sitten taksia, jos tarvii. Onhan niitä epämääräisiä jomotuksia ja kipuja ja kankeutta, mutta lääkäri sanoi, ettei johdu syövästä. Olen 64-vuotias ja yritän nyt syödä terveellisesti, sauvakävellä ja vähän laihtuakin. Lonkka on niin kipeä, että liikunta on viimeisen vuoden aikana jäänyt vähemmälle. Olisi kuulemma etua olla hyväkuntoinen hoitojen alkaessa.
Niistä henkilökohtaisista viesteistä ei minullakaan ole mitään käsitystä, niistä joku maininta on jossain ollut. Nyt sitten kirjoitellaan ja kerrotaan edistymisemme. Jospa onnistuu hyvinkin kaikki. (Ei halua bakteeria! :) Heippa!
hilleviivi | 28.2.2009 klo 02:18:24