Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Tiedon puute lymfoomasta oli pahinta

Soikku ja Hilleviivi!

Leikkauksesta kertoisin,että se tehtiin vasta kolmannella "yrityksellä",koska imusolmukkeet sijaitsivat hankalassa paikassa solisluun takana.-Olin jo jouluviikolla leikkausalissa nukutusta vaille,kun todettiin,ettei avausta voikaan tehdä muutaman sentin haavalla ja takaisin osastolle ja jatkokuvauksiin.-Se oli varsinaisesti koepalaleikkaus,mutta lääkäri kertoi,että leikattiin pois poikkeava imusolmukepaketti. Puoli tuntia ennen leikkausta sain diagnoosin,että epäillään kolmannen asteen syöpää.Leikkauksen jälkeen paperissa luki,että gradus on kakkonen.-Syöpäklinikan lääkäri katsoi tässä vaiheessa jopa ykkösluokan lajiksi,mutta maaliskuun puolivälissä tulevat tulokset lisätutkimuksista,jolloin tietää enemmän.
-Leikkauksessa ilmeisesti vaurioitui hermoratoja ja kipu säteilee vasempaan olkapäähän,kaulaan,poskionteloon,rintaan ja pahetessaan selän puolelle,koska kohde oli trategisessa paikassa kaulan alapuolella.
-Kovasti toivon,ettei tulisi rankkoja hoitoja,sillä kipukynnykseni on matala ja vahvoista kipulääkkeistä on tullut jo pahoinvointia.
-Elämä on yllätyksellistä.Meilahden lääkäri hymyili,kun totesin,että "te teette täällä terveistä ihmisistä sairaita." Minullahan ei ollut mitään oireita ja olin hyvinvoiva ennen tätä kaikkea "pyöritystä".-Tuskin olisin vuosiin mennytkään tutkimuksiin ja olisin ollut täydellisen tietämätön siitä tosiasiasta,että kannan elimistössäni syöpää.
-No,kun tilanne nyt on tämä,niin yritetään yhdessä eteenpäin!

Hilleviivi: Olen suunnilleen samaa ikäluokkaa kanssasi ja tiettävästi Sinäkin asut pääkaupunkiseudulla?
Silmu | 1.3.2009 klo 07:10:52