Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Polysytemia Veraan neuvoja)
Heippa hei, vanha vuosi vaihtuu. Kaikille ensiksikin onnellista uutta vuotta - nautitaan elämästä joka meille on annettu. Onnen pieniä pipanoita joka päivälle teille kaikille!Lääkitykseni aloituksesta: tauti todettiin 2003. Veriarvot kulkivat tasaista rataa ensi ruljanssien jälkeen, kunnes asettuivat. N. v. 2007 kun minua alkoi yhä enenevässä määrin vaivata jatkuva nälkä sekä perna vei koko ajan enemmän tilaa tuolta ruoansulatussuolistolta. Pystyin syömään ja mieluummin keittoja, puuroja pienen annoksen, maidon kera n. 3 dl kerrallaan koko aterialla.Maha syönnin jälkeen kuin jalkapallo ulospäin. Lisäksi vaivasi jatkuva nälkä, tunti syönnistä - taas nälkä. Söin ja laihduin. Painoindeksi oli jo 18,6 eli nykyisin normaalin alaraja. Syömäni kalorimäärä n. 2200 - 2400 kcal/päivä. Energynet-kalorilaskurisivut tosi kätevät tuohon laskentaan. Ja olen toimistotyötä tekevä nainen. Eli tuo kalorimäärä on raavaan miehen. Ja minä vaan laihduin. Tehtiin gastroskopia ja laajempi verenkuva, kävin 3 tunnin sokerirasituksessa (se on vanhoja kylkiäisiäni, jota seurataan), ettei ole kakkostyypin diabetes nostanut päätään. Kaikki kunnossa, nälkä suuri, paino laski. Lääkärin kanssa keskustelimme ja päädyimme, josko Hydrealla voimme hillitä tuota pernan aiheuttamaa kulutusta, hidastaa sen kasvua jne. Nyt tulee helmikuussa 2 vuotta lääkkeen aloituksesta. Painoa on tullut takaisin, iho ja kynnet kuivuneet lisää, mutta tämä oli odotettavissa. Minulle naisena lääkärin Hkr-suositusrajat ovat 0,42 tai enintään 0,44. Ja kun arvo alkaa kohota, olen kuin varsinainen lämpöpatteri. Niinhän se on, että kun moottori käy ylikierroksilla, niin kuumuuhan se. Lepopulssi on 80 eli kuljen noin sata lasissa. Menen tiistaina kardiologille. Hb-arvoissa tavoitteena ovat aneemiset arvot, mutta se on toisarvoinen seikka. Välillä huippaa enemmän, välillä vähemmän. Tuli vähän pitkästi, mutta näin minulla.
Onnea ja menestystä teille kaikille!
- Polysytemia Veraan neuvojatraveller
- Re: Polysytemia Veraan neuvojaelämässä mukana
- Re: Polysytemia Veraan neuvojaleilahelena
- Re: Polysytemia Veraan neuvoja)muoriska
- Re: Polysytemia Veraan neuvoja)ansas