Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Polysytemia Veraan neuvoja

Hei Sinä uusi PV-läinen! Tervetuloa joukkoon,hyvä kun löysit meidät. PV:ni todettiin lopulta kesällä 2003, kun Hb suonesta otettuna oli 186! Niillä arvoilla ei pääse hiihtojoukkueisiin. Mutta alkuun 4 kuussa 9 pussillista (n.á450 g/pussi) verta pois, että päästiin tavoitetasolle, aneemiseen tilaan, hematokriitti Hkr naisilla n. 0,42-0,43. Sen jälkeen minulla harvakseltaan venesektioita ja nyt 2 v. olen syönyt Hydreaa. Pari eka viikkoa hiukan flunssantulo-olo, mutta sitten ok. Lisäksi Primaspania päivittäin. Itse käyn kerran kuussa verikokeissa, lääkäri soittaa tulokset ja sovitaan seur. labra ja soittoaika. Tauti on jokaisella yksilöllinen, minulla toistaiseksi vain Hkr pielessä, leukosyytit, trombosyytit jne. kohdallaan. Me olemme yksilöitä. Pitäisi olla punakka, minä olen kuin kalkkilaivan kapteeni valkea. Tauti itsessään väsyttää, samoin tuo lääkitys - myrkkyähän se on ja tuhoaa myös terveitä soluja eli elimistö puolustautuu. Suotta ei kannata lääkityksen aikana alkoholilla rasittaa maksaa, kun Hydrea jo rasittaa maksaa. Joka verikokeessa myös maksa-arvojen seuranta. Hyvä monipuolinen ruoka, kotimaiset marjat ja vihannekset ensisijaisia. Turhan rautapitoisen ruoan liika mässäily(veriletut, maksa, vihreät vihannekset)ja punaviini - näitä en ahmi, vaan syön joskus kun mieli tekee. Liikunta on aina hyvästä, se pitää mielenkin korkeammalla. Nyt on paukkupakkaset, villahousut jalkaan, pipo päähän,töppöstä toisen eteen ja ei kun menoksi katsomaan, että kurkkiiko ne tontut ikkunan takana ja tuleehan se joulupukki! Oikein lämpöistä joulua ja ihanan onnellista uutta vuotta kaikille!
ansas | 23.12.2010 klo 22:08:10