Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Polysytemia Veraan neuvoja
HeiOn mukavaa saada palstalle uusia keskustelijoita. En ole lääkäri, enkä voi lähteä neuvomaan sinua mitenkään, mutta omista kokemuksista voi aina kertoa. En muista, liittyikö minun sairauden toteamiseeni mitään dramaattista, koska oireita oli niin kauan, ennen kuin niitä alettiin tutkimaan tarkemmin (2005)ja minun kohdallanihan polysytemia vera -diagnoosikin vaihdettiin sekundaariseen polysytemiaan kaksi vuotta sairastettuani. Tiedä sitten, tietääkö kukaan, kumpaa loppujen lopuksi sairastan (kun luuydinkoe osoitti veralle ominaista "spontaania kasvua"), kun lääkärin mielestä tämä taas voi muuttua veraksi...
Tupakoin itsekin, mutta ei kukaan lääkäri ole enää muutamaan vuoteen muistutellut sen nostavan osaltaan hemoglobiinia, vaikka tottahan se on. Muut veriarvot osoittanevat sairauden olemassaolon. Minua hoidetaan venesektioin. Odotelen juuri viimeisten verikokeiden tuloksia ja saan ne huomenna. Alkoholia en käytä juuri ollenkaan, ehkä pari kesälonkeroa ja jouluna konjakkia kahvin kanssa. Ruokavaliosta minullekin on sanottu, että pitäisi välttää rautaa sisältäviä ruokia (maksamakkara ym.), koska rauta-arvot on pidettävä alhaisina. Sen olen oppinut tämän taudin myötä, että rauta-arvot ja
hemoglobiini kulkevat jotenkin erillään, koska vaikka hemoglobiinini on ollut korkea, ovat rauta-arvot olleet tosi alhaiset. (Niitä lasketaan venesektioilla).
Olen pahoillani, että olet joutunut kokemaan tuollaista surua, mutta nyt sinun varmaan on hyvä keskittyä myös omaan hoitoosi.Toivotan sinulle kaikkea hyvää jatkossa. Tule meidän tapaamiseemme kevätpuolella (ilmoittelemme palstalla).
Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta kaikille!
t. Puna06
- Polysytemia Veraan neuvojatraveller
- Re: Polysytemia Veraan neuvojaelämässä mukana
- Re: Polysytemia Veraan neuvojaPuna06
- Re: Polysytemia Veraan neuvojaleilahelena
- Re: Polysytemia Veraan neuvoja)muoriska