Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Elämästä

Minulla ei ole vielä pitkää kokemusta sairaudesta (tosin en tiedä kuinka pitkään olen sairastanut tietämättäni), mutta ajattelin kuitenkin vastata kokemuksiani. Omat veriarvoni ovat pysyneet suhteellisen hyvinä toistaiseksi (1,5 v), ongelmia on aiheuttanut pikemminkin liian alhainen kuin korkea hemoglobiini. Laskimotukos on jättänyt jälkensä mm. maksaan ja perna on suurentunut, mitkä asiat minua huolettavatkin tällä hetkellä enemmän kuin itse pv. Olen normaalisti kokopäivätyössä ja käyn harrastuksissa (mm. jumppaan ja lenkkeilen, tosin melko maltillisesti), touhuan lapsen kanssa ja yritän elää mahdollisimman normaalia elämää. Aikaisempaa helpommin iskee väsymys, mutta senkin kanssa olen pärjännyt. Kyllähän se koville ottaa välillä, epävarmuus tulevasta. Mutta olen ymmärtänyt, ettei itse pv välttämättä kovinkaan paljon vaikuta elämänlaatuun, ainakaan jos oireet saadaan pysymään kurissa eikä uusia tukoksia tule. Jospa kokeneemmat osaisivat vastata vähän viisaampia?

AnnaInkeri | 5.9.2011 klo 22:43:15